رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: دانشگاه ها با تربیت دانشجویان نخبه می توانند مهم ترین نقش را در راستای تحقق شعار سال ایفا کنند.

عزیز جوان پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: بازوی اول اقتصاد مقاومتی بحث دانش بنیان است که دانشگاه ها با تربیت نیرو های متخصص به ویژه در قالب شرکت های دانش بنیان، می توانند مهم ترین نقش را در راستای تحقق شعار سال داشته باشند.

وی گفت: کشور ایران از لحاظ امنیت در رتبه اول منطقه و در حوزه علمی در رتبه های اول جهان قرار دارد که این امر نشان دهنده وجود پتانسیل بالا در داخل کشور است که با تقویت این ظرفیت ها در حوزه اقتصادی می توان در منطقه و جهان تبدیل به الگو شد.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید دانشی که خود تولید می کنیم به ثروت تبدیل کنیم چرا که تولید از دانش فنی نشات می گیرد گفت: اشتغال پایدار به دنبال دانش پایدار صورت می گیرد که دانشگاه ها باید در این راستا فعالیت های چشم گیری داشته باشند.

جوان پور با بیان اینکه اگر امروز شاهد تعطیلی کارخانجات و واحد های تولیدی هستیم وکارخانه های ما توان رقابتی با کارخانه های خارجی را ندارند، ناشی از این است که از توانمندی های لازم برخوردار نیستند لذا اقتصاد ما باید مبتنی بر علم باشد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه اقتصاد کشور مبتنی بر تجارت و واردات است گفت: اقتصاد باید با دانش همراه شده و تبدیل به اقتصاد مولد شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: هدف از شعار سال این است که در داخل بحث اقتصاد مقاومتی تولید ملی و حمایت از تولیدداخلی را تقویت کنیم چرا که تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در شناسایی ضعف ها در حوزه های مختلف نقش بسیار مهمی دارند گفت: با توجه به اینکه سال گذشته نیز اقتصاد مقاومتی بود این ضعف ها در حوزه اقتصاد شناسایی شده و اکنون برای رفع وابستگی اقتصادی راهی جز خودکفایی و خلاقیت نداریم که امیدواریم در این راستا برنامه ریزی های لازم از سوی دانشگاه ها شکل گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.