به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه  صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: پیش‌بینی‌شده بود که برنامه صادرات سال 95 نسبت به سال 94، 12 درصد رشد داشته باشد که امسال رشد دو برابری را شاهد بودیم.

وی افزود: صادرات استان سال 95 در مقایسه با سال 94 حدود 21.5 رشد داشته است که نشان می‌دهد تحرک خوبی در تولید داشته‌ایم.

استاندار لرستان عنوان کرد: رشد صادرات استان لرستان نسبت به میانگین کشور که کمتر از چهار درصد بوده ‌ نشان‌دهنده تلاش فراوانی است که همه دستگاه‌های اجرایی استان انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: صادرات استان در سال 92، 86.4 میلیون دلار، در سال 93، 95 میلیون دلار، در سال 94، 193  میلیون دلار و در سال 95 234 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد صادرات استان سیر صعودی را طی می‌کند.

بازوند تصریح کرد: تراز تجاری استان لرستان مثبت است که امیدواریم در سال 96 رقم خوبی پیش‌بینی شود و برنامه صادرات استان از امروز بسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای صادرات به کشورها باید در سال 96 صادرات به کشورها بیشتر شود.

استاندار لرستان گفت: در سال گذشته 31 محصول استان به 41 کشور صادرشده است که کار بی‌سابقه‌ای است، در سال 96 نیز باید شرایط را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
  • کدخبر: 617366
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.