ایرج کارخایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آگاهی بخشی یکی از مولفه های اساسی در کاهش خسارت های احتمالی در زمان ایجاد حوادث ناگوار در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: میزان شناخت مردم در نحوه مواجه شدن با حوادث غیرمترقبه در کشور چندان قابل توجه نیست و با برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل باید میزان آگاهی مردم را در این بخش بالا برد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: مصون سازی زیرساخت ها و اجرای دقیق تخلیه اضطراری از رویکردهای مهم اجرای طرح های رزمایش پدافندغیرعامل است که مردم باید در زمان بحران به آن توجه کنند.
کارخایی اضافه کرد: رزمایش پدافند غیرعامل در 25 بهمن امسال در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان برگزار می شود که این رزمایش در افزایش آگاهی مردم در مقابله با حوادث های طبیعی و غیرطبیعی بحران آفرین تاثیرگذار است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی 2 مولفه اساسی در مدیریت بحران است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی مربوط و اقشار مردم می توان خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه را به حداقل رساند.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌ بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.