دکتر نوید دانایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این عمل جراحی به همت دکتر سعید سعیدی نیا جراح مغز و اعصاب و همیاری اعضای تیم جراحی، از مشکل ترین و پیچیده ترین عمل های جراحی اعصاب محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی بر روی خانم 37 ساله به مدت 10 ساعت و نیم با موفقیت انجام شد، اضافه کرد: تومور نورینومای آکوستیک CP angle tumor از سر بیمار خارج شد.
دانایی ادامه داد: پس از اتمام کار تیم جراحی، بیمار با حال عمومی مناسب از اتاق عمل به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.
وی گفت: این تومور که زوج های عصبی پنج تا هشت این بیمار را درگیر کرده بود، در ناحیه نزدیک بصل النخاع قرار داشت.
رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه دکتر بابک حسین زاده متخصص بیهوشیِ این جراحی مهم بود، بیان کرد: اهمیت این تومور به خاطر موقعیت تومور است که زیر عصب شنوایی و عصب صورت یعنی زوج هفت و هشت، در این تومور گرفتار است.
وی با بیان اینکه منشا تومور عصب ستیبولار از کانال گوش داخلی است، اضافه کرد: تومور ستیبولار به تدریج در ناحیه زاویه مخچه و ساقه مغز بیمار رشد می کند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان گفت: در مواردی که این تومور بسیار بزرگ باشد، با چسبندگی به ساقه مغزی می تواند عوارض حرکتی و حتی هیدروسفالی شامل افزایش مایع مغزی نخاعی را به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده شامل 2 رشته در مقطع کاردانی ، 18 رشته در مقطع کارشناسی دارد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.