حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 110 میلیارد ریال برای تامین و ذخیره سازی نهاده های دامی به عشایر استان سمنان تسهیلات پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 12 هزار تن نهاده دامی از سوی اداره کل امور عشایری استان سمنان و 9 هزار تن کنسانتره و جو از سوی تشکل های عشایری استان برای تامین خوراک دام عشایر در فصل زمستان خریداری شده است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم جو 12 هزار و 500 ریال و قیمت هر کیلوگرم کنسانتره ذرت، سبوس و کنجاله سویا 14 هزار ریال در بین عشایر و دامداران استان سمنان توزیع می شود.
حسینی اضافه کرد: همواره تامین نهادهای دامی عشایر برای فصل زمستان یکی از چالش های اساسی است که اکنون با برنامه ریزی های انجام شده برای فصل زمستان امسال و اوایل فصل بهار سال 98 مشکلی در تامین خوراک دام عشایر استان سمنان وجود ندارد.
وی ادامه داد: در 9 ماهه سال 97 چهار هزار و 240 نفرساعت در بخش بهداشت دام، بیماری های مشترک دام و انسان برای عشایر استان سمنان کلاس های آموزشی برگزار شد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی با توجه به افزایش بیماری های واگیر مانند تب برفکی در بین دام عشایر استان در فصل زمستان، نحوه مراقبت از دام و زمان دقیق مایه کوبی آن به دامداران اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که 8.2 درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.