محمدرضا عباسیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 100 تن عسل تولیدی شهرستان دامغان از 10 هزار کندوی زنبور عسل با میانگین تولید هر کلنی 10 کیلوگرم به دست می آید.
مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: در سال جاری 500 کندو به تعداد کندوهای این شهرستان افزوده شده است.
وی افزود: به علت تنوع گیاهی فراوان در دامغان و رویش گون، زنیان، آفتابگردان، خارشتر و یونجه، در نزدیکی کندوها، عسل دامغان طبیعی و دارای کیفیت مطلوب است.
عباسیان با بیان اینکه مناطق مهماندوست، طزره، دروار، دیباج، برم و قهاب رستاق، مهمترین مناطق پرورش زنبور عسل شهرستان دامغان است، افزود: صدور مجوز زنبورداری برای افراد دارای بیش از 40 کندو اعطا می شود و افراد فاقد بیمه نیز می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
به گفته عباسیان، ارائه تسهیلات بانکی، تحویل دارو توسط دامپزشکی، توزیع شکر برای تغذیه زمستان توسط شرکت تعاونی زنبورداران و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله خدمات جهاد کشاورزی دامغان است.
مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: سرشماری کندوهای زنبور عسل در این شهرستان در حال انجام است و تا 30 دی ماه ادامه دارد که طی این اقدام، اطلاعات زنبورداران، میزان تولید عسل، گرده و ژل رویال بررسی می شود.
300 نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در دامغان فعالیت دارند که در مجموع در این زمینه 500 شغل به صورت مستقیم ایجاد شده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.