به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری در سالن فجر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان افزود: شرایط در کشور باید به گونه ای فراهم شود تا پژوهشگر دغدغه ای به جز پژوهش نداشته باشد.
وی اظهار داشت: تنها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم است و بخش بزرگی از مشکلات به دلیل کم توجهی به پژوهش های کاربردی و مشکلات درونی است و پژوهش کاربردی گره گشای مشکلات اقتصادی و موجب تقویت نشاط اجتماعی می شود.
دستورانی تصریح کرد: اقتصاد کشور توسعه یافته بر پایه اقتصاد دانش بنیان و پژوهش کاربردی است و این مهم در کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: تقویت نشاط اجتماعی، رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی، اشتغال،ترافیک و حمل و نقل، گرمایش مدارس، محیط زیست و آموزش دانش آموزان دیر آموز نیازمند انجام کارهای پژوهشی است و سنگ بنای پژوهش آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: محصول پژوهش های آموزش و پرورش در دانشگاه ها به تکامل می رسد و آزادی عمل لازمه انجام کار پژوهشی فاخر است.
وی ابراز داشت: پژوهشگری روحیه پرسشگری، تواضع در اندیشه و نقد پذیری را در جامعه افزایش می دهد و با خرافه گری در جامعه مقابله می کند و آموزش و پروش نسبت به بقیه دستگاه های اجرایی وظیفه سنگینی در تحقق این راهبرد دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، به کار گماردن افراد متخصص و پژوهشگر در پژوهش سرای دانش آموزی را لازمه تقویت روحیه پژوهشگری در دانش آموزان و جرات قالب شکنی در انجام کارهای پژوهشی را لازمه پژوهش کاربردی عنوان کرد.
25 تا 30 آذر هفته پژوهش نامگذاری شده است.
در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از سه پژوهشگر برتر استان، سه پژوهشگر برتر در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده و پنج دانش آموز پژوهشگر برتر تقدیر شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.