مسعود میرشریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به مستهلک و از رده خارج شدن فنی اتوبوس ها با عمر بالاتر از ۱۵ سال در عمل امکان استفاده از آنها مقدور نیست.
وی ابراز داشت: بنابراین با توجه به بودجه محدود و افزایش قابل توجه قیمت خرید اتوبوس تا زمان منع تردد اتوبوس ها از سوی مراجع ذیصلاح باید از اتوبوس های موجود در ناوگان عمومی شهر سمنان استفاده بهینه کرد.
میرشریفی بیان کرد: سال های گذشته در بحث حمل و نقل عمومی با تخصیص یارانه های دولتی اتوبوس های مورد نیاز به سازمان اتوبوسرانی های کشور واگذار می شد، اکنون یارانه های دولی در بحث حمل و نقل عمومی کاهش چشمگیری داشت که منجر به بروز مشکلات مالی در نوسازی ناوگان عمومی شهری از جمله سمنان شده است.
میرشریفی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت و تردد وسایل نقلیه شخصی در شهر سمنان، خاطرنشان کرد: توسعه پرشتاب و نامتوازن این شهر طی سال های اخیر با افزایش خودروها شخصی و رشد سفرهای درون شهری همراه بود.
وی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ استفاده از آن را از اقدامات لازم برای کنترل و کاهش بروز معضل ترافیک شهر سمنان برشمرد.
مدیر حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری سمنان ادامه داد: تمام اقدامات برای رفع ترافیک شهر که به نوعی در کاهش تنش های اجتماعی و مسایل اقتصادی تاثیر گذار است نیازمند اعتبارات کافی است که با توجه به محدودیت اعتبارات شهرداری اجرای این قبیل طرح ها با تاخیر عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از اتوبوس در برخی از معابر شهر سمنان به علت بافت قدیمی امکان پذیر نیست و برای ساماندهی و خدمت دهی به این مناطق باید مینی اتوبوس یا ون تهیه شود.
مدیر حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری سمنان یادآور شد: رفع و کاهش مشکل افزایش ترافیک شهر سمنان نیازمند هم افزایی دستگاه های مرتبط و همکاری شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سمنان حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد که این آمار در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی افزایش می یابد، افزایش تعداد جمعیت در ایجاد ترافیک در این شهر نقش بسزایی دارد به طوری که در برخی ساعت ها از جمله هنگام صبح، زمان تردد دانش آموزان و کارمندان به مدرسه و محل کار ترافیک در برخی از نقاط شهر به اوج می رسد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.