سروان موسی حسین آبادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: موتورسیکلت سواران در این شهر بدلیل پایبند نبودن به قوانین و مقررات ازجمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت خلاف جهت، رعایت نکردن حق تقدم، حرکات نمایشی، توجه نداشتن به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه موجب وقوع تصادفات می شوند.
وی اظهارداشت: در بررسی های صورت گرفته بیشترین علل وقوع تصادفات در معابر شهری گناوه رعایت نکردن حق تقدم است که همه کاربران ترافیکی باید در پیشگیری از آن به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه گفت: رانندگان خودرویی و موتوری برای جلوگیری از وقوع تصادفات در زمان ورود از راه فرعی به اصلی ایست کامل کرده و ضمن کنترل وسایل عبوری که در راه اصلی در حال حرکت هستند به مسیر خود ادامه دهند.
وی پرهیز از پارک کردن و عبور در پیاده روها، توقف کامل در تقاطع های دارای چراغ های راهنمایی و رنندگی و عبور کردن پس از حصول اطمینان از سبزبودن، توقف در تقاطع دارای چراغ چشمک زن و عبور درصورت مشاهده چشمک زن زرد از نکات مهم است که باید رانندگان رعایت کنند.
موسی آبادی گفت: همه وسایل نقلیه حتی خودروهای امدادی و انتظامی مجاز به حرکت بصورت خلاف جهت نیستند و رعایت نکردن آن منجر به تخلفات حادثه ساز می شود که ضمن ایجاد مبلمانی نازیبا در ترافیک شهری باعث وقوع تصادفات ناگواری می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه اظهارداشت: با اجرای برنامه های فرهنگی، نصب علایم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس و شهرداری در چهارماه امسال میزان تصادفات منجر به فوت درون شهری 75 درصد و خسارتی 59 درصد کاهش یافت.
وی از شهروندان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در پیشگیری از وقوع تصادفات و پیامدهای آن پلیس را در انجام وظایف همیاری کنند.
موسی آبادی گفت: باتوجه به مشکلاتی که در چراغ های تقاطع راهنمایی و رانندگی در سطح شهر وجود دارد درصددیم در اولین فرصت تعمیر و تعویض شوند.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه از نقاط مهم گردشگرپذیر استان بوشهر است.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.