محمدرضا محسنی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وضعیت منابع آب آشامیدنی شهرهای سمنان مطلوب نیست و نیاز کنونی استان در این بخش 2 هزار و 900 لیتر بر ثانیه است.
وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر توان حداکثری تولید آب در استان سمنان 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه است که در اوج زمان مصرف، کمبود آب آشامیدنی در استان 500 لیتر برثانیه است.
معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده بر روی منابع تولید آب آشامیدنی استان، در 10 سال گذشته یک هزار و 119 لیتر از منابع آبی استان کاهش یافته است.
محسنی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت و روند کاهش منابع، نیاز آبی استان سمنان در افق 1410 به سه هزار و 800 لیتر در ثانیه می رسد.
وی گفت: با تمام اقدامات انجام شده در زمینه های فرهنگی به منظور بهینه کردن مصرف آب، تامین و انتقال آب از منابع موجود در استان و همچنین حفر و تجهیز چاه ها، افت سطح آب های زیر زمینی استان در چند سال گذشته از 150 متر به حدود 250 متر رسیده است.
معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان افزود: امکان تامین آب آشامیدنی شهرهای استان در سال های آینده با شرایط موجود امکان پذیر نیست و تنها راه جبران کسری ذخایر آب استان انتقال آب بین حوضه ای است.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.