محمدرضا محسنی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حفر و تجهیز چهار حلقه چاه و اجرای 12 کیلومتر خط انتقال آب و ایستگاه پمپاژ و همسان سازی آب و منطقه بندی در مرکز استان، حفر و تجهیز هشت حلقه چاه و خرید چاه ها و سهم قنات آب کشاورزی در شهرستان شاهرود، ارتقای تصفیه خانه گرمسار برای تامین آب آشامیدنی شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی و 75 روستای منطقه و تامین آب آشامیدنی باکیفیت و کمیت برای شهرستان سرخه، از پیشنهادهای مهم و مورد نیاز به منظور رفع کوتاه مدت کمبود آب در شهرهای استان سمنان در سفر دکتر روحانی است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 40 درصد از اعتبارهای مصوب سفر کاروان تدبیر و امید در سال 1395 به استان سمنان در حوزه آب و فاضلاب شهری تخصیص یافته است.
معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: تامین زیرساخت مسکن مهرسمنان، انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شاهرود، آبرسانی به سرخه و احداث 10 مخزن آب در سفر سال 1395 دکتر روحانی به استان سمنان مصوب شده است.
محسنی تصریح کرد: طرح تاسیسات نمک زدایی با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان سمنان بود که اکنون 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان اضافه کرد: تکمیل فاضلاب شهر سمنان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که اجرای کامل این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات کمبود آب در مرکز استان را کاهش می دهد.
معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: اجرای 220 کیلومتر شبکه و پنج کیلومتر خطوط انتقال و 2 مدول تصفیه خانه در شاهرود، اجرای 160 کیلومتر شبکه و هفت کیلومتر خطوط انتقال و تکمیل تصفیه خانه دامغان، اجرای 45 کیلومتر شبکه و 2 کیلومتر خطوط انتقال و تکمیل تصفیه خانه در شهمیرزاد، اجرای پنج کیلومتر شبکه در مهدیشهر، تکمیل مجموعه تصفیه خانه مسکن مهر گرمسار و تامین مالی طرح به منظور تکمیل 80 کیلومتر شبکه پنج کیلومتر خطوط انتقال و 2 مدول تصفیه خانه از جمله طرح های باقیمانده مصوب سفر رئیس جمهوری سال 1395به استان سمنان است.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.