محمد طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ارزیابی های انجام شده، مشکل کم آبی در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی سمنان تا زمانی که طرح های مهم انتقال آب از سایر حوزه ها به این استان اجرایی نشود، برطرف نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال 96 بارش باران در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن و هم چنین دوره بلند مدت 30 ساله کاهش چشمگیری داشته که از پیامدهای منفی آن، خشکسالی و شوری آب های زیرزمینی است.
به گزارش ایرنا، تعداد انشعاب های شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان 241 هزار و 938 فقره با 2 هزار و 367 کیلومتر طول شبکه توزیع است و 55 هزار انشعاب فاضلاب در شبکه ای به طول 477 کیلومتر در این استان وجود دارد.
طاهری تصریح کرد: سطح آب های زیرزمینی در پنج ماه نخست سال جاری در این استان به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی 70 سانتی متر کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، میزان کلی هدر رفت آب آشامیدنی استان سمنان در سال گذشته 25.6 درصد بود که شامل 15 درصد هدر رفت ظاهری شامل تنبلی کنتورها و انشعاب های غیرمجاز بوده که آب در آن ها مصرف می شود ولی درآمدی حاصل نمی شود و 10.6 درصد هدررفت آب ناشی از مشکلات فیزیکی تاسیسات و لوازم در شبکه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان ادامه داد: اگر برای رفع چالش کم آبی در استان سمنان اقدام عملیاتی انجام نشود در آینده ای نزدیک شاهد مهاجرت و کاهش اراضی کشاورزی و واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، تولید آب آشامیدنی سال گذشته در استان سمنان 61 میلیون و 400 هزار مترمکعب بود که 45 میلیون و 700 هزار مترمکعب مصرف در کنتور مشترکان ثبت شد.
مدیرعامل آبفا شهری سمنان اضافه کرد: کم آبی در بخش های مختلف اقتصادی استان محسوس است و باید با افزایش منابع آبی از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در این بخش جلوگیری کرد.
طاهری گفت: منابع آبی موجود در سمنان به دلیل تغییر اقیلم و تدوام خشکسالی ها رو به پایان است و باید با اجرای طرح های ملی برای رفع مشکلات این منطقه از استان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.