به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی عصر شنبه در حاشیه آیین افتتاح دفتر همکاری های آموزشی شاخه کاردانش آموزش و پرورش و شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در صورت موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای سال آینده بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح برون سپاری آموزش ها اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برنامه «ایران مهارت» با همکاری سازمان آمورزش فنی و حرفه کشور تا پایان سال تحصیلی جاری در مقطع متوسطه اول اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت رویکرد مهارت آموزی و اجرای طرح های برون سپاری آموزش ها در سه ماه آینده این طرح در مدارس کاردانش مقطع متوسطه دوم کشور اجرا می شود.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همکاری شرکت شهرک های صنعتی نقاط مختلف کشور با آموزش و پرورش در کیفیت بخشی به مهارت آموزی و افزایش بهره وری در آموزش تاثیرگذار است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس قانون، 37 درصد از دانش آموزان کشور در سال تحصیلی جاری در طرح های مهارت آموزی شرکت می کنند و با وجود کمبود اعتبار، این طرح به خوبی در استان های کشور در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است، 10 هزار دانش آموز در مدارس کاردانش و فنی و حرفه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و این استان رتبه نخست کشور از نظر توزیع دانش آموزان در بین رشته های تحصیلی نظری و فنی را دارد.
در این آیین، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.