به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش عصر شنبه در آیین افتتاح رسمی دفتر همکاری های آموزشی شاخه کاردانش اداره کل آموزش و پرورش و شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ سمنان، افزود: تنوع بخشی در محیط یادگیری یکی از رویکردهای اساسی برای مشارکت حداکثری دانش آموزان در طرح های مهارت آموزی است.
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه های همکاری وزارت آموزش و پرورش با شرکت شهرک های صنعتی در استان ها رویکردی ممتاز برای کاهش آمار بیکاری است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کیفیت بخشی در ارائه آموزش به دانش آموزان یکی از رویکردهای اصلی برای افزایش اشتغال در کشور است و برای تجهیز هنرستان های کشور با وجود فاصله داشتن با شرایط مطلوب، اعتبارهای خوبی در سال جاری مصوب شد.
آذرکیش تصریح کرد: ضریب اشتغال با توسعه مهارت آموزی در مدارس کشور افزایش می یابد و دانش آموز استقلال طلبی، مثبت اندیشی و دیگر شرایط کلیدی زندگی در اجتماع را در محیط کار فرامی گیرد.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: خطرپذیری، تاب آوری و کار جمعی، سه مولفه اصلی و مهم در اجرای طرح های مهارت آموزی است که دانش آموزان در محیط کار با این رویکردهای ارزشمند آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است، 10 هزار دانش آموز در مدارس کاردانش و فنی و حرفه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و این استان رتبه نخست کشور از نظر توزیع دانش آموزان در بین رشته های تحصیلی نظری و فنی را دارد.
در این جلسه، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.