به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاووشی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: تداخل قوا منجر به تزلزل حاکمیت می شود و باورهای اساسی مردم را نسبت به صلابت و سلامت حکومت متزلزل می کند.
استاندار سمنان تاکید کرد: سه قوا در قانون کشور استقلال دارند و روابط و نحوه هماهنگی آن ها در قانون مشخص است.
وی با بیان این که همه قوا تحت امر ولایت فقیه هستند، یادآور شد: هر عملی از مسوولان جمهوری اسلامی انجام شود، به نام حکومت ولی فقیه نوشته می شود.
وی با اشاره به این که همه باید از قانون تمکین کنند، ابراز داشت: هر اقدامی برای دور زدن قوانین اساسی در جهت دستیابی به مقاصد سیاسی و جناحی محکوم است.
استاندار سمنان با بیان اینکه تداخل و دخالت قوا در امور و تصمیم گیری های یکدیگر برای کشور خطر آفرین است، ادامه داد: مداخله نکردن ارکان حکومت در کار هم از ضرورت های نظم سیاسی است.
وی ابراز داشت: هر اقدامی خارج از چارچوب سیاست ها، اساس نظم سیاسی کشور را مختل می کند.
استاندار سمنان تاکید کرد: مسوولان در کنار وحدت و انسجام باید از هرگونه ورود و دخالت در مسایل پرهیز کنند.
وی به لازمه تمرکززدایی نظام اداری اشاره و بیان کرد: نظام متمرکز اداری برای اداره امور استان ها مناسب نیست و باید به مدیران استانی تفویض اختیار داده شود.
چاوشی تصریح کرد: تصویب و بازبینی در برخی قوانین برای تثبیت کارآمدی و اجرای درست در شرایط کنونی اجتناب ناپدیر است.
وی، به ضرورت وحدت و مدارا در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: کشور امروز یکی از سخت ترین مقاطع تاریخی را می گذراند اما این برهه همدلی و وحدت را در بین مردم و دولت و نظام را ایجاد کرد.
چاوشی گفت: روند انتخاب استانداران با توجه به تبلیغات سوء دشمنان و جلوگیری از هرگونه تنش باید هر چه سریع تر انجام شود.
استاندار سمنان ادامه داد: هر مسوولی نمی تواند پاسخگو و برطرف کننده مشکلات مردم باشد و فضا را در اختیار نیروهای خدمتگذار قرار دهد.
چاوشی، ایجاد احساس اعتماد، امنیت و رضایت در جامعه را از ضرورت های کشور برشمرد و تاکید کرد: مشکلات مردم در حوزه های مختلف قضایی، صنعتی و اجتماعی باید به بهترین نحو برطرف شود.
استاندار سمنان یادآور شد: نمایندگان استان سمنان با مراعات اخلاق و اصول کاری، دخالتی در امور اجرایی این استان نداشته اند.
به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در میان استاندارانی است که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود.
به گزارش ایرنا، قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ششم شهریور ماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و 27 شهریور ماه رییس جمهوری آن را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، سید محمود طباطبایی چهره ماندگار پزشکی کشور و از اهالی شهرستان گرمسار، احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان در این نشست حضور داشتند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.