به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به این که هدف دولت در جابجایی استانداران بر این بود که هم از تجربیات و دانش آنان استفاده نماید و هم از خلاقیت استانداران در استان های دیگر بهره گیری شود، گفت: ربیع فلاح در مقطع مسئولیتش در مازندران از استانداران موفق بوده است.
وزیر کشور با اشاره به این که از نظر هم دلی، وحدت و هم افزایی هیچ مشکلی در مازندران مشاهده نشد، افزود: در این مقطع، طبقات مختلف سیاسی و فکری با وحدت و انسجامی عالی با محوریت منافع مردم استان دست به دست هم دادند و در حوزه سیاسی، مشارکت مردم و همراهی آنان با دولت بسیار خوب بوده است.
رحمانی فضلی با بیان این که مازندران در حوزه امنیت از استان های برتر کشور است، یاد آور شد: با تلاش، تیز بینی و درایت اعضای شورای تامین و رصد مسایل امنیتی، مازندران در سطح استان ممتاز کشور به لحاظ امنیتی قرار دارد و شاخص ها و آمار این حوزه به صورت مستمر بهبود داشته و هیچ حادثه امنیتی در استان طی چهار سال گذشته نداشته ایم.
وی با اشاره به این که مازندران در تامین و جذب منابع و مشارکت بخش خصوصی بسیار خوب عمل کرده است، ابراز داشت: ربیع فلاح با حُسن خلق و تجربه کافی، تامل و نرم خویی در برابر مشکلات، انتقاد پذیری، مشارکت جویی و پیگیری تلاش کرد مسایل استان به خوبی پیش برود.
وزیر کشور با معرفی مهندس اسلامی به عنوان بست و دومین استاندار مازندران، گفت: اسلامی فردی با تجربه بسیار بالا در زمینه های مختلف فنی، تکنولوژیکی، کاری و کارشناسی و انسانی مودب و اخلاق مدار است.
رحمانی فضلی مازندران را از نظر تاریخی سرزمینی حماسی و ولایی و دارای نخبگان، روشنفکران و مردمان هوشمند و فکر سیاسی و استانی با موقعیت خاص در کشور و جایی بی نظیر از همه حیث دانست و گفت: باید در سایه برنامه ریزی اصولی مازندران بتواند نقش تاریخی و سازنده خود را ایفا نماید.
وی با اشاره به این که مازندران می تواند در خلاقیت، سرمایه گذاری و بکارگیری درست امکانات پیشتاز باشد، افزود: استاندار باید با جلب مشارکت ها و خلاقیت شخصی و بهره گیری درست از ظرفیت ها به این روند سرعت ببخشد.
وزیر کشور به معیارهای دولت در انتخاب استانداران اشاره کرد و افزود: استاندار با هر گرایش سیاسی در چارچوب نظام باید اعتدال گرا باشد.
وی عنصر تجربه را از دیگر معیارهای انتخاب استانداران برشمرد و تصریح کرد: استاندار باید تجربه کافی و توان لازم را برای سیاست گذاری، توزیع کار و جمع بندی مسایل را داشته باشد.
رحمانی فضلی قدرت ایجاد هماهنگی و تعامل در چارچوب قانون و همدلی با همه گروه ها و جریان های سیاسی را از دیگر ویژگی های لازم برای استانداران برشمرد و اظهار داشت: پذیرش و تعقیب برنامه های دولت با خط مشی اعتدالی از معیارهای مهم انتخاب استانداران از سوی دولت است.
وزیر کشور در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت است، تصریح نمود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، ریل گذاری جدید در حوزه اقتصاد است.
وی مسایل فرهنگی را زیرساخت های اجتماعی و سیاسی دانست و خاطرنشان ساخت: در این حوزه عزم ملی لازم است و رهبری معظم انقلاب شخصا ورود نموده اند و ریاست محترم جمهور و بنده نیز پیگیر امور این بخش هستیم.
رحمانی فضلی با بیان این که در حوزه سیاسی بدنبال فضای قانونی امن صیانت شده برای فعالیت های سیاسی هستیم، گفت: باید با تعمیق بینش سیاسی مردم کاری کنیم تا مردم خودشان از خود صیانت نمایند.
وی با تاکید بر این که همه استان ها باید به یک هسته توسعه پایدار تبدیل شوند، اظهار نمود: دولت تدبیر و امید در 4 سال نخست کاری 100 اختیار را به استانداران تفویض نموده است.
رحمانی فضلی با اشاره به این که برای ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید باید شرایط کشور را در آغاز فعالیت دولت دوازدهم مورد لحاظ قرار دهیم، گفت: دولت تدبیر و امید در حالی کار خود را آغاز نمود که کشور با تورم 46 درصدی، رشد اقتصادی منفی 5.8 درصدی و تحریم های ظالمانه و سنگین روبرو بود.
وزیر کشور با اشاره به این که دولت دوازدهم طی یکی دو سال نخست کار با حضور فعالانه در صحنه بین الملل، برجام را تحت حمایت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و مدیریت مدبرانه دکتر روحانی و نقش آفرینی هوشیارانه تیم مذاکره کننده به انجام رساند، تصریح نمود: دولت های قبلی و فعلی امریکا و آژانس انرژی اتمی مکررا تاکید کرده اند که جمهوری اسلامی هیچ گونه تخطی از معاهده برجام نداشته است و اکنون نظام بین الملل متوجه بی تعهدی امریکا شده اند و همه کشورها به نفع ایران موضع گیری کردند.
در پایان این مراسم حکم ابلاغ مهندس محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران از سوی دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور به وی اعطا شد و هم چنین طی لوح سپاسی از سوی وزیر کشور از تلاش های ربیع فلاح جلودار در مدت مسئولیتش قدردانی شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786540
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.