به گزارش ایرنا، رضا ممتحن عصر شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان به مناسبت هفته بیمه سلامت، افزود: افراد زیر پوشش بیمه سلامت در این استان سال گذشته یک میلیون و 400 بار به مراکز درمانی مراجعه کردند و آمار کشوری حاکی از مراجعه افراد زیر پوشش بیمه به میزان 105 میلیون بار به این مراکز درمانی است.
وی اضافه کرد: به طور میانگین سال 96 هر فرد در کشور پنج بار و در استان سمنان هفت بار به مراکز پزشکی مراجعه کرده است، این میزان مراجعه در استان سمنان بیانگر در دسترس بودن خدمات درمانی و از سوی دیگر، مطلوب بودن خدمات پزشکی، درمانی و نشان از رضایت افراد زیر پوشش از خدمات ارائه شده است.
ممتحن یادآور شد: در استان سمنان با جمعیت بیش از 700 هزار نفر در حدود 243 هزار نفر زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند، بر این اساس، 30 درصد جمعیت این استان در این پوشش قرار دارند در حالی که 50 درصد جمعیت کل کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
به گفته وی، پایین بودن درصد افراد زیر چتر بیمه سلامت در استان سمنان نسبت به کشور بیانگر صنعتی بودن و کم بودن آمار بیکاری در این استان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته یک هزار و 80 میلیارد ریال به عنوان هزینه کرد درمانی به مراکز درمانی این استان پرداخت کرده است.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا، سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به این مناسبت 28 مهرماه تا سوم آبان ماه هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.