محمود باغویی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دراین طرح دولت تدبیر و امید به کارگاه هایی که گرفتار بحران شده و در پرداخت حق بیمه سنوات گذشته مشکل داشتند فرصت خوبی داد تا ازاین طریق بخشی زیادی از مشکلات خود را دراین زمینه برطرف کنند.
وی اظهارکرد: با تعامل دوسویه با شهردار، حق بیمه های معوقه سالهای گذشته شهرداری که به یک معضل تبدیل شده بود، حل شد.
باغویی، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی را دراین شهرستان حدود 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به این افراد در بخش های بلند و کوتاه مدت خدمات ارایه می شود،
وی افزود: در سال 95 ماهانه بطور متوسط 474 میلیون و 104 هزارریال به این افراد بصورت کوتاه مدت در قالب غرامت دستمزد، هزینه کمک ازدواج ، کفن ودفن، سفر بیمار و همراه برای درمان پرداخت شد.
رئیس تامین اجتماعی گناوه اظهارکرد: ارایه خدمات بیمه ای کوتاه مدت در 3 ماه اول امسال نیز با 18 درصدرشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با توجه به افزایش دستمزد رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش بلندمدت نیز در سال گذشته 280 میلیارد و 601 میلیون ریال به 2 هزار و 400 مستمری بگیر در بخش بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان پرداخت شد.
باغویی بیان کرد: در سه ماه اول امسال نیز 75 میلیارد و 352 میلیون ریال در بخش بلندمدت پرداخت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه پارسال 13 میلیارد و 206 میلیون ریال در بخش بیمه بیکاری پرداخت شد، گفت: در سه ماه اول امسال 3 میلیارد و 843 میلیون ریال در این بخش پرداخت شد که 16 درصد نسبت به مدت مسابه سال قبل رشد نشان می هد.
رئیس تامین اجتماعی گناوه گفت: استفاده بیمه باربران برای این قشر از شاغلان در بندرریگ پس از مدت ها به سرانجام رسید.
وی بیان کرد: بیمه وانت بارداران و رانندگان درون شهری نیز که بخش زیادی از آن متوقف مانده بود مجدد به چرخه بیمه بازگشتند و مابقی آن نیز درحال پیگیری است.
باغویی، به وضعیت بیمه ملوانان اشاره کرد و گفت: ملوانان بدلیل اینکه تحت پوشش قانون کار نیستند در زمینه استفاده از مزایای بیمه مشکل دارند که امیدواریم در مجلس قانونی در حمایت از این قشر زحمتکش مصوب شود.
رئیس اداره تامین اجتماعی گناوه اظهارکرد: کارفرمایان ملوانان موظف هستند مستمر نسبت به واریز بیمه آنان که حتی غیر از زمان رفتن به دریا در اختیارشان هستند، اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مسئولیت قانون تامین اجتماعی برای این قشر زحمتکش از سال 1374 است، گفت: باتوجه به نوع خاص سهم آنان از درآمد شناور که به نوعی در آن شریک بوده، بدلیل وجود ترتیب لازم در پرداخت نکردن حق بیمه، باعث ایجاد مشکل در استفاده از تعهدات سازمان بویژه در بخش بلندمدت برای این قشر شده است.
وی افزود: ملوانی که به سن 60 سالگی می رسد و دیگر قادر به فعالیت نیست باید از مزایای بیمه بهره ببرد که بدلیل نداشتن سابقه لازم پرداخت حق بیمه در طول این مدت، دچار مشکل شده و نمی توانند اقدامی کند.
وی گفت: ملوانان می توانند برای پیگیری سوابق ارسال نشده خود از طریق بخشنامه ادعای سابقه با دردست داشتن مستندات به تامین اجتماعی مراجعه کنند.
رئیس تامین اجتماعی گناوه، تکریم ارباب رجوع، الکترونیک کردن پرونده های بایگانی، نام نویسی متمرکز برای ایجاد زیرساخت، پالایش کارگران ساختمانی و قالی بافان را از مهم ترین برنامه های این اداره عنوان کرد.
وی به طرح حذف دفترچه بیمه اشاره کرد و گفت: افراد تحت تکفل اصلی و تبعی در زمان مراجعه به مراکز درمانی ملکی می توانند بدون در دست داشتن دفترچه با اعلام شماره بیمه خود از خدمات درمانی بهره ببرند.
وی گفت: حذف دفترچه بیمه نقش بسزایی در صرفه جویی هزینه ها و تسریع در خدمات درمانی به بیمه شده ایفا می کند.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.