به گزارش ایرنا، محمد جهانشیر روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: یادمان شهدای تیم آزادی استان در استادیوم تختی سمنان، افتتاح زمین چمن مصنوعی سرخه و استخر سرپوشیده بیارجمند سه طرح افتتاحی در هفته تربیت بدنی و ورزش است.
وی با اشاره به این که زمین چمن مصنوعی سرخه اولین طرح چمن مصنوعی این شهرستان است، بیان کرد: زمین چمن کلاته رودبار، سالن بانوان درجزین، زمین چمن بسطام، سالن ورزشی حسین آباد کالپوش، سالن رقابتی شهرستان دامغان و زمین های چمن روستایی در مناطق مختلف با اعتبار بالغ بر 350 میلیارد ریال در دست اجرا هستند و به تناسب تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید‌.
جهانشیر با اشاره به گلایه های مردمی در شهرستان دامغان در زمینه نداشتن استخر ورزشی، ادامه داد: بازسازی استخر دامغان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این مکان در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی به ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مردمی در پیشبرد برنامه ها تاکید کرد و افزود: استخر دامغان با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 10 میلیارد ریال در حال بازسازی است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به احداث 77 خانه ورزشی روستایی در این استان از ابتدای سال 96 تاکنون افزود: ایجاد و بهره برداری از 23 خانه ورزشی روستایی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تا پایان سال، برنامه ریزی این اداره کل به منظور کسب رتبه اول کشوری در تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق روستایی است.
وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید، 2 هزار و 194 مدال درمیدان های مختلف کشوری توسط ورزشکاران استان سمنان کسب شده است گفت: ورزشکاران این استان در عرصه های آسیایی و بین المللی 264 مدال را کسب کردند.
جهانشیر به اتخاذ تدابیر و برنامه های مدون برای ارتقای ورزش استان تاکید کرد و گفت: کیفیت و کمیت مدال های ورزشکاران استان سمنان با وجود توانایی ها و قابلیت ها باید افزایش یاید.
به گفته وی، اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان 390 مورد میزبانی در رقابت های ورزشی کشوری و بین الملی و اردوی تیم های ملی را در کارنامه خود دارد که در آن از 200 ورزشکار خارجی میزبانی شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به برنامه ریزی ها برای میزبانی و اعزام به رقابت های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: هدف گذاری در راستای ارتقای تیم های ورزشی استان است و برون رفت میزبانی و اعزام به رقابت ها در توسعه ورزش استان مشاهده شود.
جهانشیر ادامه داد: رقابت های بدمینتون بین المللی جوانان، یکم تا چهارم آذز ماه به میزبانی سمنان با حضور 13 کشور خارجی برگزار می شود.
وی مهم ترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را بررسی عملکرد و رسیدگی به فعالیتهای هیات های ورزشی این استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با جمعیت بیش از 702 هزار نفر، 37 هزار و 219 ورزشکار بیمه شده دارد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.