به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان در سفری یکروزه به استان سمنان، افتتاح و بازدید از طرح های حوزه آب و برق را در شهرستان های گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان در برنامه داشت و افتتاح گام اول مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری با 24 میلیارد ریال اعتبار از برنامه های رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان سمنان بود.
وزیر نیرو علاوه بر افتتاح گام اول مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری، طرح آبرسانی به روستاهای جام و دوزهیر در شهرستان سمنان را کلنگ زنی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان درباره این طرح به ایرنا افزود: با حضور وزیر نیرو، اجرای عملیات خط انتقال به طول دستکم 17 کیلومتر، نصب 2 ایستگاه پمپاژ و 2 مخزن ذخیره بتنی 100 مترمکعبی و 17 کیلومتر جاده دسترسی بهره برداری شد.
منصور کشاورزیان خاطرنشان کرد: همچنین گام دوم این طرح که آبرسانی به روستاهای جام و دوزهیر شهرستان سمنان است با حضور رضا اردکانیان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان ادامه داد: در این طرح که 454 میلیارد ریال پیش بینی اعتباری دارد، احداث 25 کیلومتر راه دسترسی و احداث پنج باب مخزن فشارشکن 440 مترمکعبی در دست اجراست.
کشاورزیان اضافه کرد: کل طرح آبرسانی به روستاهای آبخوری، جام و دوزهیر شهرستان سمنان 69 میلیارد و 935 میلیون ریال اعتبار دارد و افق کل طرح آبرسانی به یکهزار و 200 نفر جمعیت روستایی این شهرستان است که تا پایان سال 97 محقق می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در سفر به استان سمنان از طرح انتقال آب سیمین دشت به گرمسار بازدید کرد و سد مجن شاهرود و اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی استان سمنان را در دامغان افتتاح کرد.
سالانه در استان سمنان یک میلیارد 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که بیش از 90 درصد از آن از منابع زیرزمینی است.
تامین آب 284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات انجام می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.