جی پلاس

بهترین غذاها برای پیشگیری از سرطان / کدام رژیم غذایی را بگیریم؟

گزارش‌های پزشکی اخیر تأیید کرده‌اند که بیش از نیمی از موارد سرطان را می‌توان با تغییر سبک زندگی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و رعایت فهرست خاصی از غذاها، سبزیجات و میوه‌ها پیشگیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: آندره جوی،  پزشک ارشد در مرکز سرطان جان تئورر در در نیوجرسی، می گوید که رژیم غذایی نامناسب بسیاری از آمریکایی ها به طور چشمگیری نرخ سرطان را افزایش می دهد.

 

تاثیر غذاهای فراوری شده در ابتلا به سرطان

بر اساس نظرسنجی گالوپ، آمریکایی ها به طور متوسط ​​هر هفته 8.2 وعده غذایی در خانه می خورند که از نظر زمانی سطح پایینی است.

به گفته جوی، این اتکا به وعده های غذایی آماده و فرآوری شده می تواند به افزایش نرخ سرطان در بین جوانان کمک کند.

جوی گفت: "بزرگترین مشکل رژیم آمریکایی اتکا به راحتی به جای آشپزی خانگی است. در نتیجه، ما غذاهای فرآوری شده زیادی می خوریم."

این پزشک خاطرنشان کرد که خوردن غذاهای فوق العاده فرآوری شده که کالری بالایی داشته و ارزش غذایی پایینی دارند، می تواند خطر ابتلا به سرطان را با افزایش وزن و چاقی افزایش دهد و این خطر در صورت ترکیب با مصرف الکل و ورزش نکردن بیشتر می شود.

این پزشک توضیح داد: چاقی و سوء تغذیه باعث تحریک میکروبیوم دیس بیوز می شود که کاهش تنوع میکروبی است که منجر به التهاب مزمن و نشت روده می شود و این خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

غذاهای فوق فرآوری شده و تصفیه شده با شکر و آرد سفید اضافه شده، می توانند بر تعادل باکتری های روده تأثیر منفی بگذارند و ما را مستعد ابتلا به سرطان کنند.

وی افزود: بسیاری از غذاهای آماده و بسته بندی شده فاقد مواد مغذی ضروری و حاوی مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

جوی خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی بدن نیز تحت تأثیر چاقی و ورزش نکردن قرار می گیرد که بر توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها و بیماری ها تأثیر می گذارد.

بهترین غذاها برای پیشگیری از سرطان

موثرترین رویکرد رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی با تمرکز بر سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها است.

با این حال، همه غذاهای گیاهی یکسان ساخته نمی شوند، به همین دلیل است که پزشک شما توصیه می کند از غذاهایی با برچسب "وگان" که در واقع سالم نیستند، مانند جایگزین های گوشت منجمد که دارای سدیم بالا هستند، اجتناب کنید.

توصیه می شود که تا حد امکان بر روی غذاهای کامل و فرآوری نشده و غذاهای گیاهی که منابع پروتئین هستند مانند کینوا، فارو، لوبیا سیاه، گندم سیاه، دانه چیا، نخود و کره بادام زمینی تمرکز کنید.

او  گفت: یک بیمار مبتلا به لنفوم علائم لوپوس مانند خستگی،  و درد را احساس می‌کرد که آزمایش‌های خون نشان‌دهنده التهاب بود. پس از روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی، این بیمار آنقدر احساس بهتری داشت که در نهایت توانست هفت تا از داروهای خود را طی چهار تا شش ماه آینده قطع کند.

ارین پالینسکی وید، متخصص تغذیه در نیوجرسی، گفت:  یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی مفید، مانند فیبر و آنتی اکسیدان‌ها، ممکن است در آینده در برابر سرطان محافظت کند.

برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان از طریق انتخاب های غذایی، پالینسکی وید مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات کامل را توصیه می کند. از غذاهای غنی از فیبر مانند لوبیا، عدس، آجیل و دانه ها استفاده کنید. مصرف قندهای اضافه شده و پروتئین های حیوانی فرآوری شده با چربی بالا را کاهش دهید.

رژیم های غذایی غنی از فیبر ممکن است به محافظت در برابر انواع سرطان  و سایر سرطان های رایج گوارشی کمک کند.

به گفته پالینسکی وید، افزودن پروتئین‌های گیاهی بیشتر و کاهش گوشت‌های حیوانی فرآوری‌شده پرچرب و در عین حال افزودن چربی‌های سالم ممکن است به محافظت در برابر انواع سرطان‌ها کمک کند.

او توصیه کرد که قند اضافه شده در رژیم غذایی را به کمتر از 10 درصد از کل کالری محدود کنید و در عوض روی کربوهیدرات های دیر هضم از جمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید.

دیدگاه تان را بنویسید