دکتر سولماز فرخ‌زاد رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با سرطان مرکز بهداشت استان قزوین روز دوشنبه با ذکر مطالب بالا خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری های سرطان و راه های تشخیص زودهنگام بیماری و پیشگیری از آن؛ اصلاح سبک زندگی با در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن دخانیات و الکل افزایش تحرک بدنی و کاهش اضافه وزن و چاقی، می توانیم شاهد کاهش چشمگیر در بروز سرطان و کاهش ۵۰ درصدی در  میزان مرگ ناشی از آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پویش ملی مبارزه با سرطان،گفت: این پویش برای ششمین سال متوالی، از یکم تا هفتم بهمن ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسوول گفت: این پویش در راستای اجرای برنامه ملی مدیریت سرطان قرار دارد و با شعار «سرطان، قابل پیشگیری و درمان است؛ با خودمراقبتی و امید» انجام می‌شود و هدف ‌کلی آن، کاهش بروز، کاهش مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است.

فرخز زاد یادآور شد: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن؛ اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن؛ جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت )درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان، از اهداف اصلی این پویش هستند.

به گفته وی، مهم ترین اقدامات پویش، شامل اجرای برنامه های آموزشی مردمی، برنامه های تبلیغی و حمایتی، برنامه های جلب سیاستگذاران، اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های وزارت بهداشت و دانشگاه های تابعه و تقدیر از تلاشگران عرصه سرطان است.

حدود ۱۷۰۰ بیمار سرطانی در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.