احمد صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم به مراقبت از سلامت اهمیت نمی دهند و تنها در زمانی که دچار مشکل شوند به پزشک مراجعه می کنند.
وی، با اشاره به اینکه بخش مهمی از خدمات این موسسه نیکوکاری در استان سمنان مربوط به بیماران سرطانی است، بیان کرد: تشخیص به هنگام سرطان ها حتی از نوع بدخیم در مراحل اولیه به درمان قطعی منجر می شود.
وی با بیان اینکه 40 درصد از سرطان ها با حذف عوامل خطر قابل پیشگیری است، تصریح کرد: با انجام غربالگری و روش های تشخیص زودرس می توان بسیاری از سرطان ها را در مراحل اولیه تشخیص داد و درمان کرد.
مدیرعامل موسسه نیکوکاران راه آسمان ابرازداشت: پیشگیری، کنترل و مبارزه با شیوع سرطان در استان سمنان و کشور نیازمند سیاستگذاری های کارآمد و عزم ملی است.
وی با اشاره به فعالیت موسسه نیکوکاران راه آسمان در زمینه های بهداشت و درمان و آگاهی بخشی به مردم، خاطرنشان کرد: 2 هزار همیار پایدار در کنار خیران نیک ‌اندیش شاخص استانی و ملی در این موسسه مشارکت دارند.
صدیقی بیان کرد: پنج هزار نفر از خدمات آموزشی برای پیشگیری از سرطان و درمانی موسسه نیکوکاران راه آسمان بهره بردند.
وی ابرازداشت: خیران با وجود مسایل و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور همواره حامی بیماران سرطانی بودند.
مدیرعامل موسسه نیکوکاران راه آسمان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف دولت در سلامت جامعه، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در کنار تیم های تخصصی می توانند آموزش های فراگیر را به افراد در سطوح مختلف جامعه ارائه دهند.
وی ادامه داد: ارائه آموزش های شناسایی عوامل خطر و راه های پیشگیری از سرطان در کاهش آمار شیوع به این بیماری موثر است که در این زمینه می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، بیماری سرطان سومین علت مرگ در کشور و دومین عامل مرگ و میر در سمنان است.
بر پایه آمارها، سالانه ابتلای حداقل 100 هزار نفر به بیماری سرطان، 60 هزار نفر فوتی در اثر این بیماری و روزانه بیش از 250 نفر به آمار افراد مبتلا به بیماری سرطان در کشور افزوده می شود که زنگ خطر جدی شیوع سرطان است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.