طرز تهیه شامی کباب فوری و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه شامی کباب فوری و خوشمزه را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در این دستور به روش سنتی از لپه هم استفاده شده است، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه شامی کباب در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه شامی کباب

مرحله اول​

برای تهیه شامی کباب مجلسی ابتدا ۱ ساعت زودتر لپه ها را داخل کاسه ای می ریزیم و ۲ لیوان آب و  ۱ قاشق سوپخوری نمک روی آن می ریزیم و کنار می گذاریم تا خیس بخورد. در این مدت ۲ مرتبه آب آن را تعویض می کنیم.

مرحله دوم

سپس پیاز را پوست می گیریم و می شوییم. پیازها را روی تخته آشپزخانه به صورت ریز نگینی خرد می کنیم. قابلمه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله سوم

آنوقت پیاز خرد شده را نیز داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله گوشت تیکه ای را به آن اضافه می کنیم. بعد به ترتیب زردچوبه، فلفل سیاه را نیز به گوشت می افزاییم تا عطر فوق العاده ای به آن بدهد.

مرحله چهارم

حالا مواد را با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا پیاز ها نرم، سبک و آبدار شوند. بعد به اندازه یک بند انگشت سطح روی گوشت ها را بگیرد آب می ریزیم و درب آن را می گذاریم تا به مرور زمان به مدت ۱/۵ الی ۲ ساعت بپزد.

مرحله پنجم

توجه کنید اگر آب گوشت کم بود می توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید. حالا آب داخل کاسه محتوی لپه را بیرون می ریزیم و لپه ها را داخل صافی می ریزیم و می شوییم و داخل قابلمه ای می ریزیم.

مرحله ششم

پس از این بلافاصله سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و سریعا به لپه اضافه می کنیم و ۳ لیوان آب به آن می افزاییم و اجازه می دهیم تا کاملا آبپز شوند.

مرحله هفتم

زمانیکه گوشت و مخلوط لپه کاملا پخته شد داخل غذاساز می ریزیم و میکس شده تحویل می گیریم.

مرحله هشتم

سپس به مخلوط یکدست شده، اجازه می دهیم تا سرد شود و سریعا تخم مرغ ها را داخل کاسه ای می شکنیم و در صورت سالم بودن همراه با زعفران به مواد اضافه می کنیم و با دست همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم .

مرحله نهم

وقتی زمان استراحت مایه شامی کامل شد،آن را از یخچال بیرون می آوریم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و ۳ قاشق غذاخوری روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود.

مرحله دهم

آنوقت حرارت را متوسط می کنیم و از مایه شامی بر می داریم و با کف دست به صورت دایره ای یا بیضی شکل حالت می دهیم و تختش می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم. همه شامی ها را به همین شکل درست می کنیم.

مرحله یازدهم

شامی های کبابی شده را داخل ظرف مورد نظر می چینیم و با سس مورد علاقه و یا خیارشور و گوجه فرنگی و یا ترشی نوش جان کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید