طرز تهیه باقلوای بدون فر

در این گزارش طرز تهیه باقلوای بدون فر را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باقلوا یکی از شیرینی های محبوب بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. با این آموزش این شیرینی خوشمزه را می توانیم بدون فر درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا بدون فر در ادامه باما همراه باشید.

مواد لازم باقلوا تابه ای

آرد ۲ لیوان

تخم مرغ ۱ عدد

ماست ۲ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری

کره ۱۰۰ گرم

پودر قند ۱ قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

مواد میانی باقلوا

گردوی خرد شده ۵ قاشق غذاخوری

پودر بیسکوئیت پتی بور ½ لیوان

پودر هل ½ قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

پودر دارچین ½ قاشق چایخوری

مواد شربت باقلوا

آب ۱ لیوان

شکر ۱ لیوان

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

مواد رومال

زرده تخم مرغ ۱ عدد

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه باقلوای تابه ای ابتدا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و شربت به جوش بیاید، سپس زعفران و گلاب را اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه ماست، روغن مایع، پودر قند و بکینگ پودر را به ترتیب اضافه کرده و هر کدام را ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا کره هم دمای محیط را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد به صورت کنترل شده الک کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود که دیگر به دست نچسبد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس هر کدام را با قطر ۳ میلی متر با وردنه باز می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و یکی از خمیرها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مواد میانی را با هم ترکیب می کنیم، سپس روی خمیر به صورت پخش می ریزیم. در ادامه قسمت دوم خمیر را روی مواد میانی قرار می دهیم و با دست دور تا دور خمیر را به خمیر پایینی می چسبانیم، به صورتی که مواد میانی درون شکم خمیر باقی بماند.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را مانند پیتزا برش می زنیم و در صورت تمایل با چاقو روی خمیر طرح می اندازیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با زعفران دم کرده ترکیب می کنیم، سپس با برس روی خمیر می مالیم تا خوشرنگ شود.

باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. یکی از معروف ترین باقلوا های ایرانی، باقلوای شهر یزد است.

مرحله هفتم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه یک دم کنی به صورت کیپ روی تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم باقلوا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از اینکه باقلوا آماده شد، شربت سرد را روی باقلوای داغ می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت به همین صورت بماند تا شربت کاملا جذب باقلوا شود. در پایان باقلوا را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید