طرز تهیه پودینگ زعفرانی +نکات مهم

پودینگ زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین پودینگ هاست و طرز تهیه این دسر بسیار راحت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین ها هستند. پودینگ یکی از انواع دسرهای بین المللی است که در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر علاوه بر اینکه طرز تهیه بسیار آسانی دارد بسیار هم خوشمزه است و می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد.

 

پودینگ زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین پودینگ هاست. برای غلظت دهی به این دسر برخی از زرده تخم مرغ استفاده می کنند و برخی دستور بدون تخم مرغ را انتخاب می کنند. در کل تهیه این دسر بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه پودینگ زعفرانی به ۲ روش را به شما آموزش می دهیم.

پودینگ زعفرانی ساده

مواد لازم

شیر ۴ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به میزان لازم

گلاب ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه

در ظرفی شیر، نشاسته ذرت و شکر را مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم تا نشاسته باز شود بعد روی حرارت ملایم قرار میدهیم و در همان حین مدام هم میزنیم تا ته نگیرد.

آنقدر به هم زدن ادامه میدهیم تا شیر بجوشد و مواد غلیظ شوند. اجازه میدهیم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت باشد. بعد از زمان ذکر شده گلاب و زعفران را اضافه می کنیم.

کمی مخلوط می کنیم، یکدست که شد شعله را خاموش می کنیم. پودینگ را در ظرف های مورد نظر ریخته و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

پودینگ زعفرانی با تخم مرغ و خامه صبحانه

مواد لازم

شیر ۴ لیوان

شکر نصف لیوان

تخم مرغ یک عدد

خامه نصف لیوان

زعفران دم کرده به میزان لازم

وانیل شکری ۱ قاشق مرباخوری

گلاب ۳ قاشق مرباخوری

ژلاتین ۴ قاشق مرباخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا باید شیر را درون قابلمه مناسب ریخته و ژلاتین را به آن اضافه کنین تا ژلاتین درون شیر حل شود. سپس وانیل و خامه را به ظرف شیر اضافه کنید. در این مرحله باید قابلمه شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید.

در ظرف دیگر، تخم مرغ را بشکنید و کاملا هم بزنید و بعد شکر را به تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حال مخلوط تخم مرغ و شکر را به قابلمه شیر اضافه کنید. وقتی مواد ولرم شد، شعله را خاموش کرده و زعفرانی که از قبل دم کرده اید را به همراه گلاب به آن اضافه نمایید و خوب و به آرامی هم بزنید تا مواد غلظت لازم را پیدا کند.

اگر می خواهید که پودینگ را برگردانید، باید قالب مورد نظرتان را با کمی روغن چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و ظرف را در یخچال قرار دهید. حدودا ۲ ساعت زمان نیاز است که دسر کاملا ببندد. بعد از اینکه دسر کاملا بسته شد، آن را بیرون بیاورید و ۵ دقیقه صبر کنید و بعد لبه های دسر را از قالب را با انگشت جدا کنید و سپس قالب را روی ظرف برگردانید.

اگر هم می خواهید پودینگ را به صورت تک نفره سرو کنید، مواد را در ظرف های مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید. پس از زمان مورد نیاز آنها را بیرون بیاورید و روی پودینگ را با میوه، پودر پسته، مغزها، شکلات یا هر چیز دلخواه دیگر تزئین کنید. پودینگ زعفرانی شما آماده است.

پودینگ زعفرانی با بیسکوییت

برای تهیه پودینگ با بیسکوییت، ابتدا یکی از ۲ دستور بالا را برای تهیه پودینگ انجام دهید. سپس یک بسته بیسکوییت (پتی بور، ساقه طلایی، اورئو یا هر نوع بیسکوییت دیگر) را پودر میکنیم. داخل ظرف های سرو به صورت لایه لایه کمی بیسکوییت و کمی پودینگ میریزیم. این کار را تا آخر انجام میدهیم و در نهایت طبق سلیقه خود روی آن را تزئین می کنیم.

نکات مهم پخت

می توانید به جای زعفران در تهیه این دسر به دلخواه از مواد دیگری مانند نسکافه، کاکائو و… استفاده کنید و طعم پودینگ خود را تغییر دهید.

برای درست کردن پودینگ از نشاسته ذرت استفاده کنید، زیرا نشاسته گندم برای درست کردن پودینگ مناسب نیست.

برای رنگ دهی بهتر دسر، زعفران را از قبل دم کنید تا هم زمان کمتری در تهیه دسر صرف کنید و هم عطر و طعم دسر شما بهتر خواهد بود.

میزان شکر کاملا بسته به ذائقه شماست و می توان آن را کم و زیاد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید