طرز تهیه اکمک کادایف خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه اکمک کادایف خوشمزه را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اکمک کادایف یکی  از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت ترکیه ای است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اکمک کادایف در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه اکمک کادایف

مواد لازم اکمک کادایف

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ لیوان

شیر ۵۰ گرم

آرد ۱٫۵ لیوان

بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

مواد لازم برای کارامل

شکر ۱ لیوان

آب ۱٫۵ لیوان

مواد لازم برای محلبی

شیر ۲٫۵ لیوان

آرد ۴ قاشق غذاخوری

وانیل ۵ گرم

پودر گردو (اختیاری) به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه اکمک کادایف خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس شیر را به همراه وانیل به کاسه می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی پوشانده و روی آنرا با مقداری روغن چرب می کنیم.

 
مرحله چهارم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و چندین مرتبه محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن کارامل می رویم، برای این منظور شکر را درون یک تابه نچسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا شکر کاملا ذوب شده و کاراملی شود.

مرحله ششم

زمانی که شکر کاراملی شد، آب را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم بجوشد، سپس از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود. حالا به سراغ درست کردن مایه محلبی می رویم.

 
مرحله هفتم

برای این منظور شیر را به همراه آرد و وانیل درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد.

مرحله هشتم

زمانی که مایه محلبی به غلظت دلخواهمان رسید، آنرا از روی حرارت برداشته، سپس در صورت دلخواه پودر گردو را می‌ افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از اتمام پخت کیک قالب را از فر خارج کرده تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله نهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به صورت ورقه ای به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس لایه زیرین را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. حالا روی لایه ابتدایی کیک را با نصف مقدار کارامل کاور می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه مایه محلبی را روی سس کارامل ریخته و با پالت کاملا پخش می کنیم، سپس لایه دیگر کیک را روی آن فیکس کرده و مجددا روی کیک را با سس کارامل باقی مانده رومال می کنیم و به مدت یک شب درون یخچال می گذاریم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید