طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش با لبو

در این گزارش طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش با لبو را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ترشی انار و کلم بنفش یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و محبوب بین ایرانی های می باشد که در فصل پاییز و زمستان همزمان با رسیدن انار و لبو تهیه می شود. در این ترشی از سه ماده استفاده می شود یعنی لبو، کلم بنفش، انار که ترکیب این سه ماده بسیار هیجان انگیز و خوشمزه می شود و باعث خوشرنگ شدن ترشی می شود.

شما می توانید این ترشی را در ابتدای پاییز تهیه و در یخچال نگهداری کنید زیرا ماندگاری بسیار خوبی دارد. میزان انار را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید و بهتر است از انار های خیلی ترش استفاده نکنید تا طعم ملسی ترشی شما داشته باشد.

اگر بی اعصاب هستید این دانه ها را بخورید!

درمان سرفه با بخور این گیاهان دارویی

خواص چای دارچین که نمی دانستید

امروز طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش و لبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انار و کلم بنفش با لبو

لبو ۵ عدد

انار ۶ عدد

کلم بنفش ۱ عدد کوچک

شکر ۲ ق غذا خوری

نمک ۱ ق چای خوری

سرکه به مقدار لازم

آب لبو به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش خوشرنگ و مجلسی با طعم ملس

مرحله اول: آماده سازی لبو

ابتدا باید لبو ها را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به همراه کمی آب نیم پز کنید. نباید بگذارید تا کاملا لبو پخته و نرم شود و کمی سفت بماند تا ترشی ترد و خوشمزه ای داشته باشد. آب لبو را صاف کنید و صبر کنید تا لبو سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد ترشی

در ادامه باید لبو سرد شده را به صورت خلالی ریز خرد کنید. کلم بنفش را بشورید و به صورت خلالی نازک خرد کنید. انار را از وسط به دو نیم کنید و دان کنید و رگ های سفید انار را جدا کنید. می توانید کلم را یک بار بلانچ کنید تا کمی نرم شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سرکه را بجوشانید و کمی از آب لبو را به همراه شکر و نمک اضافه کنید و هم بزنید. برای ۱۰ دقیقه این مواد باید باهم بجوشند. دقت کنید اگر از سرکه سنتی و غلیظ استفاده می کنید باید نصف با آب مخلوط کنید و اگر سرکه کارخانه ای دارد به نسبت دو قسمت سرکه و ۱ قسمت آب لبو اندازه گیری کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی انار و کلم قرمز

حالا باید کلم بنفش و لبو و انار ار به صورت لایه ای داخل یک شیشه تمیز بریزید و سرکه ولرم شده را روی آن بریزید و درب شیشه را محکم کنید و یک شبانه روز در دمای محیط قرار دهید تا کلم ها نرم شود و بعد به یخچال منتقل کنید و بعد از ۱ هفته ترشی آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی انار و کلم بنفش با لبو و سرکه

این ترشی طعم ملسی دارد و اگر دوست دارید کمی ترش باشد مقدار شکر را کم کنید.

از شیشه های درب فلزی استفاده کنید و اگر ندارید حتما یک نایلون روی شیشه قرار دهید و بعد درب آن را ببندید.

حدودی برای مقدار ۲ لیتر سرکه و آب نیاز دارید.

 

دیدگاه تان را بنویسید