رمز درمان چاقی کشف شد

یکی از مؤثرترین راه ها برای کاهش وزن، کم تر خوردن است اما افراد چاق اغلب در تنظیم و رعایت رژیم غذایی خود دچار مشکل هستند و با کم خوردن احساس سیری کامل ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محققان هنگ کنگی در تازه ترین تحقیقات خود به آنزیمی دست پیدا کرده اند که نقش بزرگی در ایجاد احساس سیری در بدن ایفا می کند و می تواند به افراد چاق در کنترل وزن خود کمک کند. 

بهداشت نیوز نوشت؛ محققان به تازگی مکانیسمی را شناسایی کرده اند که می تواند رمز درمان چاقی باشد و به این افراد کمک کند با کم تر خوردن هم احساس سیری کنند. این امر از پرخوری جلوگیری کرده و به لاغر شدن کمک می کند.

پژوهشگران دانشگاه Baptist هنگ کنگ آنزیمی را کشف کرده اند که نقش مهمی در پردازش اشتهای افراد که باعث سیر شدن آنها می شود، ایفا می کند و عنوان کرده اند که از این آنزیم می توان به گونه ای در داروها استفاده کرد که بتوانند با کنترل اشتهای فرد، باعث لاغر شدن آنها شوند. 

بیش از نیم میلیارد نفر در چین از اضافه وزن رنج می برند که 50 درصد جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهد که از این میان، 4/16 درصد هم چاق هستند. این تعداد مشابه در هنگ کنگ هم وجود دارد و محققان هشدار داده اند که تعداد کودکان 9 تا 13 ساله دچار اضافه وزن و چاقی نیز در حال افزایش است به طوری که در دوران کرونا از 7 درصد به 24 درصد رشد داشته است. 

مؤثرترین راه برای کم شدن وزن کم خوری است اما افراد چاق و دچار اضافه وزن معمولا نمی توانند این روند را به خوبی مدیریت کنند و اغلب دچار پرخوری می شوند تا بتوانند به آن حس سیری برسند که همین امر باعث چاق شدن آنها می شود.

محققان معتقدند آنزیمی که کشف کرده اند سیگنال های سیری را در مغز تنظیم می کند که به تنظیم مصرف غذا در بدن کمک می کند. 

آنزیم MT1-MMP می تواند یکی از درمان های مؤثر برای لاغری به شمار رود. استفاده از داروهای مختلف برای مهار کردن این آنزیم می تواند استراتژی خوبی برای گسترش درمان های مؤثر باشد. 

آنها همچنین دریافتند که فعالیت این آنزیم در آن دسته از نواحی مغزی مرتبط با اشتها و وزن در موش های چاق بیشتر است. در نتیجه افزایش فعالیت این آنزیم در مغز موش های چاق می تواند یک عامل خطر برای افزایش وزن پایدار باشد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید