امام به کدام یک از بانوان، اجازه خبرنگاری داد؟

امام به مریم اینگونه پاسخ داده بود: «هیچ اشکالی ندارد به شرط اینکه رعایت حجاب شود».

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: به اصرار پدر و برای آنکه به سرنوشت دایی هایش که به کار سیاسی پرداخته و راهی زندان های شاه شده بودند، گرفتار نشود، عازم انگلیس شد.

روزگاری از ایام دانشجویی اش گذشته بود که امام به فرانسه هجرت کرد و او که خود گرایش های سیاسی داشت هر چند که دانشجوی رشته ریاضی بود و هیچ مناسبتی بین رشته و فعالیت هایش وجود نداشت اما از طریق شهید مجید حداد عادل به دیدار امام رفت و همین دیدار بود که کار خودش را کرد.

ملاقات که به انتها رسید، گفتند هر که سوالی دارد کتبی بنویسد تا امام پاسخ دهند و او که علاقه بسیاری به خبرنگاری داشت و از آنجایی که در خانواده ای مذهبی بزرگ شده بود شاید این کار خیلی برایش خوب به نظر نمی رسید، از دغدغه اش برای امام نوشت: : «دختری مذهبی هستم و خیلی هم علاقه دارم وارد حرفه خبرنگاری شوم، آیا می ‌توانم وارد این حرفه شوم؟»

و پاسخ مکتوب امام هم اینگونه بود: «هیچ اشکالی ندارد به شرط اینکه رعایت حجاب شود».

همین نوشته امام، اجازه کتبی ای بود که به او داده شد و چند صباحی بعد که امام به ایران بازگشتند مریم کاظم زاده نیز مانند بسیاری دیگر از دانشجوها مرخصی تحصیلی گرفت و به ایران بازگشت اما دیگر برای ادامه تحصیل نرفت و ماند و...[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  1. برگرفته از خاطره بانو مریم کاظم زاده، همسر شهید اصغر وصالی در جلسه مجمع بانوان راوی دفاع مقدس در حوزه هنری تهران، وی در سال 58 همکاری خود با روزنامه جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید