اباذر سعادتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت 16 پایگاه برای دانش آموزان استان زنجان که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، از 11 مرداد آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، از این تعداد پایگاه چهار مرکز در شهر زنجان و 12 مرکز در دیگر نواحی و مناطق استان زنجان فعال است.
کارشناس مسئول اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در هریک از پایگاه های انتخاب رشته شهر زنجان چهار مشاور و در هر یک از مناطق و نواحی 12 گانه نیز 2 مشاور مجرب دانش آموزان را برای انتخاب رشته راهنمایی می کنند.
به گفته سعادتی، دانش آموزان استان زنجان که مجاز به انتخاب رشته شده اند، در سه مرحله راهنمایی می شوند، که یک مرحله از آن انتخاب رشته با استفاده از نرم افزار فرهیختگان شریف به صورت مجازی و 2 مرحله نیز مشاوره است.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده برای 2 هزار دانش آموز استان زنجان مشاوره و خدمات انتخاب رشته دانشگاهی ارائه می شود.
کارشناس مسئول اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، هزینه مشاوره در چهار پایگاه انتخاب رشته شهر زنجان را 600 هزار ریال و در نواحی و مناطق را 400 هزار ریال بیان کرد و افزود: این مبلغ نسبت به هزینه های مراکز آزاد مشاوره بسیار پایین تر است.
سعادتی، ساعت کار مراکز انتخاب رشته دانشگاهی در استان زنجان را از 8 تا 13 و 16 تا 20 اعلام کرد.
وی، از همه اولیا و دانش آموزان خواست، در صورت مشاهده هر نوع تخلف و یا داشتن سوال و مواجه شدن با مشکلی موضوع را جهت رسیدگی و دریافت پاسخ با شماره های 33133357 تا 9 اطلاع دهند.
کارشناس مسئول اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مراکز مشاوره در شهر زنجان را سعدی وسط مرکز مشاوره آشنا، دروازه رشت پارک علم و فناوری، خیابان صفا، خیابان بهار مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان و خیابان زینبیه دبیرستان شاهد مهدیه اعلام کرد.
سعادتی افزود: نشانی پایگاه های انتخاب رشته نواحی و مناطق12 گانه دیگر نیز بر روی سایت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بارگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، 9 هزار و 547 نفر در رشته علوم تجربی، 2 هزار و 590 نفر علوم انسانی، یک هزار و 817 نفر رشته زبان خارجی، یک هزار و 543 دانش آموز در ریاضی و 778 نفر دیگر نیز در رشته هنر شرکت کننده در کنکور سراسری از استان زنجان شرکت کرده بودند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.