ایرج مقدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 127 مربی بهداشت در مدارس استان زنجان فعالیت دارند و دانش آموزان همه مدارس در مقطع ابتدایی تحت آموزش این مربیان هستند.
به گفته وی، عمده فعالیت مربیان بهداشت مدارس استان در حوزه بهداشت دهان و دندان است.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 99 هزارو 699 دانش آموز در مقطع تحصیلی ابتدایی این استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 99 هزار نفر با 99 درصد زیر پوشش طرح 'وارنیش فلوراید' قرار گرفته اند.
مقدمی یادآوری کرد: دانش آموزانی که از این طرح بهره مند نشده اند به دلیل رضایت نداشتن والدین آنها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه هزار دانش آموز نیز در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان از خدمات رایگان ترمیم دندان بهره مند شده اند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به ازای هر 750 دانش آموز یک مربی بهداشت در مدارس استان فعال است و در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم کمبود مربی وجود دارد.
مقدمی اظهارکرد: با افزایش تعداد مربیان بهداشت در این مقاطع تحصیلی اجرای برخی از برنامه ها مطلوب و رضایتبخش خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فلوراید تراپی (کاربرد دهان شویه‌های فلوراید) به معنای کاربرد موضعی فلوراید به صورت دوره‌ای بر روی دندان‌های کودکان، به منظور افزایش مقاومت آن‌ها در برابر پوسیدگی است.
در این روش ابتدا دندان‌ها را با برس و خمیر مخصوص تمیز می‌کنند و سپس فلوراید به صورت ژل یا وارنیش روی دندان‌ها مالیده می‌شود و کودک تا نیم ساعت نباید چیزی بخورد یا بیاشامد.
18 هزار و 182 دانش آموز طی سال تحصیلی جاری در 2 هزار و 436 مدرسه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.