به گزارش ایرنا، علی بیات روز پنجشنبه در همایش بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش افزود: مشارکت های مردمی در این دستگاه آموزشی نسبت به ظرفیت های موجود استان مطلوب نیست و در فرهنگ سازی مشارکت پذیری در این حوزه اقدامی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید در گسترش مشارکت های مردمی به آموزش و پرورش کمک کنند، یادآوردی کرد: این مشارکت در دستگاه تعلیم و تربیت انتخابی نیست چرا که شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور اقتضا می کند اولیا در تعلیم و تربیت مشارکت کنند.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در آموزش و پرورش هستیم
وی به پایین بودن شمار دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی استان نسبت به متوسط کشوری اشاره و خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی و متوسطه اول مدارس غیردولتی استان زنجان صندلی خالی وجود ندارد بلکه کمبود نیز داریم و ظرفیت در این دوره ها پاسخگو نیست.
به گزارش ایرنا، همایش بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش با محورهای رسانه ها و مشارکت مردمی، فرهنگ و مشارکت مردمی، قوانین و مقررات و مشارکت های مردمی، تشکل های مردم نهاد و مشارکت های مردمی برگزار شد.
45 مقاله به دبیرخانه این همایش از سوی معلمان ارسال شد که از این تعداد 2 مقاله برای سخنرانی، 2 مقاله برای پوستر، و یک مقاله نیز با عنوان پنل ویژه تجربیان برتر در حوزه مشارکت های مردمی انتخاب شده بود.
12 هزار و 207 دانش آموز استان زنجان در 105 مدرسه مشغلو به تحصیل هستند.
این استان دارای 569 مرکز پیش دبستانی غیردولتی با 11 هزار و 749 نوآموز دارد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.