به گزارش ایرنا، وحید جعفریان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باید این طرح آنقدر در کشور بسط پیدا کند، تا با تبدیل شدن آن به یک دغدغه فراگیر مردمی یک نهضت مردمی ایجاد شود.
مدیر کل ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فعالیت‌های ترویجی در زمینه منابع طبیعی باید پویاتر از گذشته پیگیری شود.
جعفریان با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان و شرکت های دانش بنیان مرتبط با موضوع منابع طبیعی به نحو احسن استفاده کرد، تاکید کرد: مشارکت مردمی و آموزش از جمله موضوعات محوری برای این سازمان است.
این مسئول تصریح کرد: منابع طبیعی زمینه ساز توسعه پایدار است و همیاران طبیعت نیز بازوی اصلی منابع طبیعی در حفظ آن به شمار می آیند.
وی با اشاره به اینکه پروژه های حفاظتی و حراستی از منابع آب و خاک با جلب مشارکت کشاورزان امکان پذیر است، گفت: مسئله آموزش در حراست از عرصه های ملی و طبیعی نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا می کنند.
مدیر کل ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ضرورت حفظ پهنه های ملی و طبیعی در کشور، گفت: وجود مراکز آموزشی می تواند ظرفیت خوبی برای ترویج دهندگان پهنه ها باشد.
به گزارش ایرنا، همیاران طبیعت در سه گروه محافظ، مروج و مروج دانش‌آموزی دسته‌بندی می‌شوند.
طبق آمار، سال گذشته 140 هزار همیار طبیعت در کشور ساماندهی شده اند، که 92 هزار نفر از آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.
همیار طبیعت فردی است که با انگیزه معنوی و بر اساس علاقه‌مندی به طبیعت، به صورت داوطلبانه عضو این طرح می شود تا با پیشبرد اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از جمله حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی، در شکوفایی و سرسبزی محل زندگی خود سهمی داشته باشد
ایران بیش از 134 میلیون هکتار اراضی ملی در قالب جنگل و مرتع دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.