به گزارش ایرنا، شهرداری زنجان 2 روز کاری سرشار از رویداد را پشت سرگذاشت و سرانجام شامگاه دوشنبه جشن انتخاب این شهر در بین کشورهای عضو اکو به عنوان شهر پیشرو در حضور نزدیک 10 هزار نفر از مردم در مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در همین مراسم خبر انتخاب زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای عضو اکو را اعلام کرد و این شهر را با ویژگی های موجود در آن شایسته چنین انتخالی خواند.
احمد نصیری در ادامه سخن از زبان مردم گفت و این موضوع را تاکید کرد که نماینده 430 هزار زنجانی است و باید سخن آنان را به گوش شهردار برساند.
وی تصریح کرد: مردم از طولانی شدن اجرای طرح ها رضایت ندارند و زمانبر بودن اجرای آنها علاوه بر نارضایتی شهروندان هزینه های شهری را هم افزایش داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه خواستار به کار گیری تمام امکانات شهری برای اصلاح 2 رویه طولانی بودن زمان اجرای طرح ها و کوتاه سازی پیچ و خم های اداری شد.
شهردار زنجان هم که طی همین 2 روز گذشته همواره سخن از این به میان آورده بود که زنجان توانمندی های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد و باید از آنها برای توسعه پایدار شهر بهره گرفت این بار به پاسخگویی رئیس شورای اسلامی شهر پرداخت.
مسیح الله معصومی اظهار داشت: زنجان با آنکه یکی از قدیمی ترین مراکز استان در کشور محسوب می شود اما آنگونه که در خور شان مردم است، رشد پیدا نکرده و حق آن ادا نشده است.
وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و از درآمدهای دریافتی از مردم اداره می شود، اعلام کرد: همه ما در مجموعه شورای شهر و شهرداری هم قسم شده ایم که بخش عمده ای عقب ماندگی شهر را جبران کنیم.
معصومی به اتمام پروژه های دارای قدمت بالای شهر طی ماه های اخیر اشاره کرد و بهره برداری از پل سید الشهدا، تعیین تکلیف سبزه میدان، اجرای ادامه خیابان زینبیه غربی و اتمام و افتتاح مرکز کنترل ترافیک را گواهی بر عزم جدی شهرداری برای اتمام پروژه های نیمه کاره در سریعترین زمان ممکن برشمرد.
شهردار زنجان به آغاز عملیات اجرایی تقاطع گلشهر و پیاده راه اشاره کرد و گفت: بناست پل گلشهر طی یک سال و پیاده راه حداکثر در 2 ماه اجرا و به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: پیاده راه می تواند محلی برای افزایش تعاملات اجتماعی و ایجاد مرکز شهری آرام برای شهروندان و نقطه جذابی برای گردشگران باشد.
معصومی افزود: زنجانرودی که پیش از این می توانست به محل و مرکزی برای تفریح شهروندان و حضور گردشگران تبدیل شود، محلی برای تخلیه فاضلاب ها و زباله ها شده بود که ساماندهی این منطقه هم در دستور کار قرار گرفت.
شهردار زنجان تاکید کرد: تمام پروژه های اجرایی این شهر در کمترین زمان محقق خواهد شد به شرط وجود وفاق و همدلی در میان اعضای مدیریت شهری همانگونه که اکنون این موضوع در این زمینه جریان دارد.
وی ادامه داد: زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین 10 کشور عضو اکو انتخاب شده و این موضوع افتخاری برای شهروندان زنجانی به شمار می آید.
معصومی خاطر نشان کرد: بناست برنامه های این شهر پیشرو در 10 محور طی سال های 2018 و 2019 جدیت و در پایان گزارشی به سازمان ملل از نتیجه اقدامات انجام گرفته ارائه شود.
شهردار زنجان گفت: بدون شک تکمیل طرح ها، پررنگ سازی رویکرد اجتماعی و فرهنگی در ساختار شهری و حرکت توسعه محور در این مسیر، می تواند تا پایان سال 2019 از زنجان شهری پیشرو بسازد و به بسیاری از مطالبات شهروندان پاسخ دهد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.