شهناز رمارم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر افزود: چگونه است که در این کلانشهر 3.5 میلیون نفری یک زن شایسته برای اداره یکی از 13منطقه شهرداری و یا برعهده گرفتن سمت معاون شهردار وجود ندارد؟
وی بیان کرد: به رغم شعارهای انتخاباتی و وعده های بدو دوران تصدی مسئولیت متاسفانه تا کنون کارنامه ما در این بخش ناامیدکننده است و از شهردار می خواهیم در ادامه راه مدیریت شهری را از حضور زنان توانمند محروم نکند.
رمارم، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، ادامه داد: دختران این سرزمین روزهای سختی را می گذرانند، از محدودیت ناشی از کج فهمی های تاریخی رنج برده و در عرصه سیاست، اجتماع، ورزش و غیره تنگناهایی را تجربه می کنند.
عضو شورای شهر مشهد خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر آموزه های متحجرانه اجازه نمی دهد زنان را به عنوان نیمی از جمعیت ایران در مشارکت و بالندگی سهیم کنید و حقوق طبیعی آنان را بدهید، لااقل بر روح آنها زخم نزنید و به محرومیت های تاریخی آنها بسیاری از محرومیت های دیگر نظیر عدم حضور در ورزشگاه و اماکن عمومی و غیره را نیفزایید.
رمارم ادامه داد: من هم از آنچه بر 'مائده' گذشت شرمسارم، باید با صبوری و همدلی همدیگر را برای عبور از این شرایط و رسیدن به مسیر توسعه همگن یاری کنیم.

*شرایط برای عبور از بحران های اقتصادی مهیا شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: در فضا و شرایط فعلی، مخالفان نظام شرایطی ایجاد کرده اند که شاهد تغییراتی در حوزه اقتصادی کشور هستیم.
محمدرضا حیدری افزود: باید شرایط لازم برای مواجهه با وضعیت اقتصادی و تحریم ها فراهم شود و شورای شهر نیز برای گذر از بحران ها، مدیریت شهری را حمایت می کند لذا مدیریت شهری می تواند نسبت به اصلاح بودجه اقدام کند.
وی با اشاره به بررسی برنامه عملیاتی سال 97 شهرداری مشهد در کمیسیونهای شورای شهر افزود: مدیران باید همکاری لازم برای شتاب گرفتن روند تدوین و بررسی راهبردهای اساسی این برنامه را داشته باشند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.