به گزارش خبرنگارایرنا علی کورانی فر روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد که به مناسبت 9 اردیبهشت ماه روز شوراها در فرمانداری بروجرد برگزارشد، اظهارکرد: شورا یک نهاد مردمی و برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی است.
وی افزود: تقویت همه جانبه شورای اسلامی باعث توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می شود.
فرماندار بروجرد بیان کرد: شورای اسلامی شهر به منظور پیشبرد برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مشارکت مردم تشکیل شده است.
کورانی فراضافه کرد: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات شهری باید یک مدیر واحد وجود داشته باشد، که این مدیریت باید در شوراها انجام شود.
وی ادامه داد: شورای شهر به عنوان مدیریت اصلی شهر، باید از اعضایی برخوردار باشد که درحوزه های عمران، آبادانی، فرهنگی و اجتماعی مهارت و تخصص لازم را داشته باشند.
معاون استاندارلرستان گفت: مردم باید درانتخاب اعضای شورای شهر نهایت دقت را داشته باشند زیرا سرنوشت یک شهر برای یک دوره چهار ساله به آنها سپرده می شود.
کورانی فرافزود: شورای شهر نقش مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد و قوانین شهری را برای اجرا در شهرداری ها تصویب می کند.
وی اظهارکرد: اگر مصوبات شورای شهر سطحی باشد پیشرفت و توسعه در شهر به وجود نخواهد آمد.
فرماندار بروجرد ادامه داد: نظارت شوراها برکار شهرداری به منظور دخالت نیست و انتظار می رود شورای شهر و شهرداری به یک سیستم تبدیل شود.
کورانی فرگفت: ملاحظات سیاسی و شخصی برای خدمت به شهروندان باید در شورای شهر کنار گذاشته شود.
امیر جاوید پورشهردار بروجرد گفت: 19 محله در بروجرد شناسایی شده که تاکنون خدمات شهری مطلوب به این محلات ارائه نشده که رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفته است.
:رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد بیان کرد: شورای اسلامی شهروظیفه ریل گذاری و قانون گذاری دارد اما در برخی از مواقع شورا وارد کار اجرایی می شود.
محمد ابراهیم بیاتی افزود: یکهزار و 400 نیرو در شهرداری بروجرد وجود دارد که هر ماه 40 میلیارد ریال بابت حقوق و 140 میلیارد ریال برای بیمه آنها پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: رفع مشکلات بسیارشهرداری بروجرد با همدلی و همکاری اعضای شورای شهر و مدیریت شهری میسر می شود.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.