یوسف رضاپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درخواست تخصیص حق آبه اضافی از سد های میرزاخانلو به امور کشاورزی به هیچ وجه به صلاح مردم نیست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اظهار داشت: همه یک میلیون مترمکعبی که از این سدها برای امور کشاورزی تخصیص یافته، رهاسازی شده و همواره اولویت با تامین آب آشامیدنی مردم طارم است.
رضاپور خاطرنشان ساخت: همین یک میلیون مترمکعب حق آبه تخصیص برای مصارف کشاورزی طبق قانون تا زمانی تخصیص می یابد که ما مشکلی برای تامین آب آشامیدنی شهرستان طارم نداشته باشیم.
این مسئول تصریح کرد: این موضوع طی نامه ای مکتوب به فرمانداری شهرستان طارم ابلاغ و پیشنهاد شده به خاطر مقابله با کمبود آب از روش های نوین آبیاری و روش های گلخانه ای برای کشاورزی استفاه شود.
وی در پاسخ به مطالبه عده ای از کشاورزان برای استفاده از آب سدهای میرزاخانلوی طارم تاکید کرد: نمی توان با تخصیص آبی که برای مصرف آشامیدنی است، حیات یک شهر را با مخاطرات جدی مواجه کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اظهار داشت: اگر این تخصیص صورت بگیرد، منبع جایگزینی برای تامین کسری آب آشامیدنی طارم وجود نخواهد داشت، مسئله ای که به هیچ عنوان منطقی نیست.
رضاپور افزود: اکثر کشاورزان چون از هدف احداث سد، همچنین نوع موافقت نامه امضا شده این شرکت و فرمانداری مطلع نیستند، چنین مطالبه هایی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اضافه کرد: از مسئولان دولتی در طارم انتظار می رود، تا با برگزاری جلسات و نشست هایی با نمایندگان افراد متقاضی و کشاورزان، با استفاده از تریبون هایی که در اختیار دارند این مسئله مهم را تبیین و تشریح کنند.
به گزارش ایرنا، میزان حجم آب ذخیره شده در پشت این سدها حدود 3.5 میلیون مترمکعب است، که یک میلیون مترمکعب آن طبق تعهدات شرکت آب منطقه ای زنجان برای مصارف کشاورزی تخصیص یافته است.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.