حمید پویا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قوانین و ضوابط موجود میزان آب تخصیص داده شده به هر یک از چاه های مجاز جهت مصارف اراضی کشاورزی در پروانه های مورد بهره برداری آنان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در صورت مصرف خارج از مجوز و انتقال آب به مناطق خارج از اراضی مورد نظر غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده برابر ضوابط نسبت به پلمپ آن اقدام می شود.
به گفته وی، این موضوع به طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار داشته و پیگیری می شود و در صورت مشاهده هر نوع تخلف، تبعات ناشی از آن به عهده مالک یا مالکان چاه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: همچنین براساس تصمیم شورای حفاظت از منابع آب استان، چاه های کشاورزی مشمول فرم یک قانون تعیین تکلیف چاه های کشاورزی فعال فاقد پروانه، برای دریافت مجوزهای قانونی به منظور بهره برداری تنها تا پایان مرداد ماه فرصت دارند.
پویا در ادامه با بیان اینکه این تصمیم توسط ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان و کمیته صیانت از منابع آب گرفته شده، تاکید کرد: پس از پایان مهلت قانونی، چاه های مورد نظر پلمپ و از ادامه بهره برداری آنها نیز جلوگیری می شود.
وی در پایان یادآور شد: تمامی تبعات ناشی از این اقدام برعهده مالک یا مالکان چاه های آب خواهد بود.
پیش از این و به گفته دادستان قزوین در حال حاضر 965 حلقه چاه فرم یک در آبیک، 37 حلقه در آوج، 402 حلقه در بوئین زهرا، 302 حلقه در تاکستان و 53 حلقه چاه در قزوین نیازمند ساماندهی هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.