علاء الدین کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درمان معتادان زندانی، از اولویت های این اداره کل است، گفت: حدود 500 نفر مددجو زیر نظر پزشک متادون درمانی می شوند.
کریمی تصریح کرد: طرح بعضی مسائل علیه زندان های کشور و قوه قضائیه مغرضانه بوده و واقعیت ندارد، فروش راحت و آشکار مواد مخدر در ندامتگاه ها از جمله این شایعات است.
وی تاکید کرد: فرزندان مددجویان خانم تا 2 سالگی نزد مادرشان در زندان هستند و بعد از آن در صورت نداشتن سرپرست دیگر، تحویل بهزیستی می شوند.
مدیرکل زندان های استان زنجان افزود: برای راحتی کودکان همراه مادر و رفع نیازهای اولیه آنها، در صدد هستیم تا مهدکودک مناسبی در زندان ساخته شود.
کریمی اظهار داشت: سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها گام موثری در رسیدن به اهداف اصلاح و تربیت مددجویان حاضر در این مراکز است و مسئولان قضایی استان نیز در این راستا حرکت می کنند.
وی افزود: 1۴۰ نفر از قضات سراسر استان، هر 6 ماه یکبار از زندانیان بازدید می کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، برای نگهداری هر زندانی در این استان روزانه بیش از 300 هزار ریال هزینه می شود.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان را تشکیل می دهند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.