صادق جعفری چگنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در یکسال گذشته در دادگاههای خانواده شهرستان شوش یک هزار و 900 پرونده ،در دادسرا بیش از 22 هزار پرونده ، در دادگاه یکهزار پرونده و در شوراهای حل اختلاف حدود پنجهزار پرونده مختومه شدند.
وی با بیان اینکه با تامین تعدادی نیرو از مرکز استان شاهد تحول خوبی در رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان شوش بوده ایم اظهار داشت:برخی شعب در ماه به 250 پرونده رسیدگی می کنند.
رئیس دادگستری شوش در ادامه به عملکرد قابل توجه شوراهای حل اختلاف این اشاره کرد و تصریح نمود: با تلاش ریش سفیدان ، معتمدان ، سران طوایف ، سادات و شیوخ 9 پرونده قتل و در گیری مربوط به سال های گذشته مختومه شد که یکی از این پرونده ها مروبط به درگیری منجر به قتل با 20 مصدوم بود که مصالحه شد .
جعفری چگنی همچنین به اقدامات قضایی انجام شده در حوزه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: پرونده های مختلفی در خصوص ذبح احشام ، طیور و سایر تخلفات در رستوران ها تشکیل و رسیدگی شد ضمن اینکه در حوزه منابع طبیعی نیز 250 هکتار از اراضی ملی در منطقه چنانه از دست متخلفان خلع ید شد.
وی افزود:پیگیری برای تقاطع غیر همسطح چهار راه شوش نیز انجام شده و با حفظ میراث فرهنگی باید این طرح به عنوان مطالبه مردم اجرا شود لذا از سازمان میراث فرهنگی انتظار می رود به توسعه شهر شوش نیز توجه داشته باشد.
رئیس دادگستری شهرستان شوش بیان داشت: در صورتیکه مسئولان و دستگاه های ذیربط در خصوص تقاطع غیر همسطح شوش به وظیفه خود عمل نکنند قطعا دادستان شوش پیگیری لازم را در این رابطه انجام خواهد داد .
جعفری چگنی در خاتمه به تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه در شوش اشاره کرد و تصریح نمود: حضور در زندان و نظارت بر امور رفاهی زندانیان ، تجلیل از قضات ، وکلا و همکاران نمونه و برگزاری همایش گرامی داشت مقام شهید بهشتی و شهید مظلوم سیدمحمدکاظم دانش از جمله برنامه های هفته قوه قضائیه در شهرستان شوش می باشند.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.