«رضا ذوالفعلی‌نژاد» روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه ( اول لغایت هفتم تیرماه ) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدرک تحصیلی 75 درصد مددجویان زندانی کمتر از دیپلم و 78 درصد کارگر ششاده یا شغل آزاد داشتند.
وی ادامه داد: 96 درصد زندانیان استان مرد و بقیه زن هستند و بیشترین جرایم آنها با 63درصد مربوط به مواد مخدر و 17 درصد نیز سرقت است و 65 درصد زندانیان بومی و بقیه غیربومی هستند.
این مسوول در مورد فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: علاوه بر مشاوران فرهنگی هم اکنون 24 روحانی در زمینه آموزش‌ قرآن ، نهج البلاغه، مباحث اخلاقی و بیان احکام در زندان ها فعالیت دارند.
ذوالفعلی ‌نژاد اظهار کرد: 562 مددجوی زندانی یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کردند که از این تعداد هفت نفر حافظ کل قرآن هستند و در این خصوص فعالیت های دینی و فرهنگی همچنان ادامه دارد.
وی از جمله دیگر فعالیت فرهنگی در زندان ‌های استان را سواد آموزی برشمرد و بیان کرد: تاکنون 271 مددجو با سواد شدند و 187 نفر در دوره‌ متوسطه مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل زندان های یزد کسب 28 عنوان مقام ملی در رشته های هنری و برگزاری مسابقات قرآنی کشوری و ورزش‌های باستانی و کسب مقام اول را جزو افتخارات زندانیان برشمرد .
ذوالفعلی نژاد اشتغالزایی را از جمله محور فعالیت‌ های اصلاح و تربیت مددجویانی زندانی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و 249 زندانی دوره های مهارت آموزی را طی کرده اند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار زندانی دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.