محمدهادی میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ارتقای مهارت دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش وپرورش و دانشگاه فنی حرفه ای منعقد شده است.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها بویژه دانشگاه فنی وحرفه ای در قالب تفاهم نامه منعقده یکی از راهکارهای تاثیرگذار برای تامین فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است.
کارشناس فنی حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش فنی وحرفه ای - مهارتی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی حرفه ای و آموزش و پرورش برای تربیت نیروی مورد نظر هنرستان ها، تهیه برنامه های رسانه ای مشترک برای معرفی مشاغل حوزه های فنی حرفه ای و کاردانش، فراهم کردن زمینه همکاری بین 2 دستگاه آموزشی برای تطبیق مواد درسی نظام جدید فنی حرفه ای و دوره کاردانی پیوسته از اهداف تفاهم نامه منعقد شده است.
میرزایی، اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش و دانشگاه فنی حرفه ای را مهم دانست و تاکید کرد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97 – 98، افزایش نیاز به نیروی انسانی به ویژه در حوزه آموزش های هنرستانی با توجه به سه ساله شدن آموزش های فنی و مهارتی، استفاده از ظرفیت این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی به منظور اشتغال از مسئولیت های اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی مورد نیا بازار کار است.
کارشناس فنی حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی جاری هفت هزار و 345 هزار دانش آموز دختر و پسر در شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش تحصیل کردند.
به گفته میرزایی، آموزش و پرورش استان زنجان 26 رشته تحصیلی در شاخه فنی حرفه ای و 31 رشته در شاخه کاردانش دارد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در سال تحصیلی جاری 18 هزار و 398 دانش آموز داشت که این تعداد در 2 هزار و 391 مدرسه مشغول به تحصیل بودند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.