رضا عسگری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه دولت برنامه های ویژه ای برای خدمات رسانی به ساکنان بافت ناکارآمد و ساماندهی آنها دارد افزود: برای رفع مشکل بافت ناکارآمد شهری باید برنامه ریزی داشت، اولویت دولت بازآفرینی این مناطق است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان زنجان 10 دستگاه مسئول خدمات رسانی آموزشی، بهداشتی، عمرانی و زیر ساختی به این مناطق شده اند.
وی به اجرای طرح تحول سلامت در گام نخست رسیدگی به بافت ناکارآمد و حاشیه ای شهرها اشاره و اظهار کرد: وزارت بهداشت در این مناطق طرح های قابل توجهی آغاز کرد و خدمات مورد نیازی را در اختیار ساکنان آنها قرار داد.
این مسئول تاکید کرد: پیش از اجرای هر نوع کار و برنامه ای بناست نیازسنجی انجام شود تا بتوان متناسب با آن خدمات مورد نیاز را ارائه کرد.
عسگری اضافه کرد: بافت ناکارآمد آن بخش هایی از شهر هستند که بدون برنامه توسعه یافته اند و ساخت و سازهای آنها غیر مجاز و قطعه بندی بدون ملاحظه بوده است.
وی یادآور شد: به طور معمول در توسعه شهرها، زیر ساخت ها و سرانه های لازم پیش بینی می شود امابافت ناکارآمد بدون ضابطه ایجاد شده و در آنها یا خدمات و زیر ساخت ها دیده نشده یا به طور حداقلی ایجاد شده است.
عسگری اظهار کرد: از سوی دیگر در گذشته این نگاه نبود که توسعه شهرها بر اساس طرح افراد صاحب نظر شکل بگیرد و نیازهای کنونی پیش بینی شود و همزمان با توسعه روستاهای نزدیک به شهر به بافت شهری ملحق شده اند.
فرماندار زنجان گفت: امروز برای توسعه شهرها، برنامه های بلند و میان مدت پیش بینی می شود و سپس توسعه رخ می دهد.
زنجان 511 هکتار بافت فرسوده، حاشیه ای و ناکارآمد دارد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.