مهرداد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که مدیران شهری، به جای تصویب و صدور مصوبه های مختلف، بر روی اجرای پروژه ها متمرکز می شدند، هم اکنون بسیاری از پروژه های نیمه تمام شهری به اتمام رسیده بود.
وی سبزه میدان را نمونه ای از پروژه های نیمه کاره گرفتار تصمیم های مکرر و مختلف مدیران برشمرد و یادآورشد: در صورتی که عملیات اجرایی چنین طرحی بدون فاصله پس از تصویب، آغاز می شد، به حتم امروز این پروژه به اتمام و بهره برداری رسیده بود.
سلطانی اظهار کرد: هر طرح سنگین عمرانی در صورتی که یک روز آغاز و اجرا شود، سرانجام هم به اتمام می رسد، اما تغییرات مکرر بر روی اجرای آن مانع از بهره برداری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: باید از اشتباه های گذشته درس گرفت و با تغییرات پی در پی مانع از آغاز و اجرای اگرچه کند و تدریجی پروژه ها نشد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زنجان، هر مدیری که وارد شده، طرحی که در دوره های گذشته تهیه و تصویب شده بود را کنار می گذارد و بار دیگر به بررسی آن می پردازد در حالی که کنار گذاشتن مکرر طرح ها، هزینه های اجرای آنها را افزایش می دهد.
سلطانی ادامه داد: به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری زنجان از همین بابت پیشنهاد شده است که برای اجرا و بررسی هر پروژه ای، از اساتید و صاحبنظران حوزه عمرانی دعوت و نقطه نظرات آنها برای اجرا به مشاور اعلام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تاکید کرد: اجرای پروژه ها از بستر کارشناسی، اشتباه های تصمیم گیری را به حداقل می رساند و به برد فنی کار کمک می کند.
مدیران شهری زنجان بارها پس از جابجایی ها تصمیم به بررسی مجدد پروژه هایی از جمله سبزه میدان و پل سید الشهدا و تقاطع گلشهر تصمصم گرفته اند به گونه ای که هم اکنون از زمان تصویب پروژه سبزه میدان 30 سال سپری می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.