به گزارش ایرنا، مهدی مشایخی روز شنبه در بازدید از پد اورژانس هوایی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان افزود: محل جانمایی بالگرد اورژانس هوایی امروز بررسی و تایید شد و آشیانه بالگرد بر اساس نقشه مشابه اجرا شده در شهر قم در این شهرستان نیز احداث می شود.
مسوول اورژانس هوایی آذربایجان شرقی نیز گفت: اورژانس هوایی میانه به ساکنان 150 کیلومتر از اطراف این شهرستان نیز خدمات ارایه می کند.
مهدی جهدی افزود: در صورت تامین اعتبار از طریق وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری، در مدت یک سال آشیانه بالگرد در میانه احداث و آماده بهره برداری می شود.
وی با اشاره به پد اورژانس هوایی بیمارستان خاتم الانبیا یادآوری کرد: این پد آماده عملیات است و می توان از آن در مواقع بحران برای انتقال مصدومان و بیماران استفاده کرد.
جهدی با بیان اینکه بالگردی که در تبریز مستقر است می تواند به شعاع 150 کیلومتر خدمات ارایه کند، اظهار داشت: میانه 160 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد و خدمات رسانی این بالگرد به این شهرستان میسر نیست.
خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی نیز در این آیین هدف از بازدید از این پد اورژانس هوایی را بازبینی و بررسی زمینه برای امدادرسانی با بالگرد به مردم این شهرستان اعلام کرد.
سرهنگ سروری با بیان اینکه ساخت آشیانه استاندارد برای بالگرد هزینه بر است، افزود: اگر آشیانه مجهز پیش بینی شود بالگرد می تواند با امنیت کامل در این شهر مستقر شود.
شهرستان میانه با جمعیتی در حدود 200 هزار نفر در 165 کیلومتری تبریز واقع است.
7231/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.