سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون 90 پروژه در این خصوص اجرا شده و 50 پروژه نیز در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: برای تهیه و اجرای طرح های هادی سال گذشته از محل اعتبارات استانی 60 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی نیز 170 میلیارد ریال هزینه شد.
صنعتی منفرد به اهمیت اقامتگاه‌های بوم گردی جهت توسعه گردشگری در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: این بنیاد برای گسترش صنعت گردشگری روستایی، تسهیلات ویژه‌ای پیش بینی کرده است.
وی به پرداخت تسهیلات جهت ایجاد واحدهای بوم گردی در استان اشاره و تاکید کرد: 150 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی به متقاضیان پرداخت می شود.
صنعتی منفرد گفت: بازپرداخت این تسهیلات 60 ماهه است و همچنین تسهیلات 200 میلیون ریالی با سود پنج درصد و بازپرداخت 12 ساله برای ساخت واحدهای جدید بوم گردی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن زنجان در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش، گفت: به نتیجه رسیدن مطلوب این اقدامات نیازمند همکاری روستاییان است.
صنعتی منفرد افزود: هفتاد درصد اعتبارات سال قبل برای مقاوم سازی مسکن روستایی از محل تسهیلات کم بهره چهار درصد، جذب شد.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان تیر سال جاری مابقی اعتبارات در این حوزه جذب شود.
به گزارش ایرنا، امسال عملیات اجرایی طرح های عمرانی با 290 میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز یا به بهره برداری رسیده است.
استان زنجان 935 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.