داود بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها اشاره کرد و افزود: هم اکنون 180 تا 200 میلیون ریال وام از سوی بنیاد مسکن برای متقاضیان مرمت و یا ساخت خانه های بوم گردی در مناطق روستایی پرداخت می شود و در صورت نیاز، بخش دیگری از تسهیلات نیز با معرفی میراث فرهنگی قابل وصول خواهد بود.
وی به وجود ظرفیت های گردشگری در مناطق روستایی خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا با ایجاد خانه های بوم گردی امکان توقف و اقامت گردشگران در سطح این شهرستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا نخستین اقامتگاه بوم گردی استان زنجان شهریور امسال در شهر سهرورد خدابنده افتتاح شد.
هم اکنون راه اندازی 6 خانه بوم گردی در روستاهای مصرآباد، سوله، نعلبندان، نوربهار، گرماب و سهرورد در دست اقدام است و این خانه ها تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شوند.
راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده از شناسایی روستای 'زرند' به عنوان یک روستای هدف گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: در وهله نخست یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی این روستا اختصاص داده شده است.
شهرستان خدابنده با 168 هزار نفر جمعیت، دارای 226 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 192 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.