سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به چگونگی دستگیری این کلاهبرداران اشاره کرد و افزود: فردی با اجاره چهار ماهه یک باب مغازه، اقدام به فعالیت در زمینه فروش مبلمان کرده و پس از جلب اعتماد تولیدکنندگان، نقشه خود مبنی بر کلاهبرداری را عملی کرد.
وی اظهار کرد: متهم که 35 ساله است و به مواد مخدر اعتیاد دارد به صورت اعتباری از پنج تولیدکننده در زنجان و دیگر استان های مجاور، مبلمان به ارزش یک میلیارد ریال خریداری و پس از جابجایی اقلام از محل متواری می شد.
رحمتی افزود: مخفیگاه متهم که محل اختفای خود را در شهرهای مختلف بطور متناوب تغییر می داد بالاخره با اقدمات فنی و پلیسی، از سوی کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی زنجان، در استان البرز شناسایی و پس از دستگیری روانه زندان شد.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان به شیوه و شگرد دیگر کلاهبردار دستگیر شده اشاره کرد و گفت: چندی قبل، فرد 30 ساله ای به هویت معلوم با اجاره خودروهای لوکس به قیمت روزانه 300 هزار تومان و با ظاهری فریبنده به فروشگاه های لوازم خانگی در سطح شهر زنجان مراجعه و ضمن متمول نشان دادن خود با استفاده از چک اقدام به خرید کالا و محل را ترک می کرد.
رحمتی افزود: چک های ارایه شده توسط متهم دستگیر شده به فروشندگان لوازم خانگی، دارای سابقه مسدودی و ایرادهای حقوقی و یا سرقتی بوده و از این طریق نقشه کلاهبرداری خود را عملی می کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 10 مورد کلاهبرداری از سوی متهم، محرز شده است و هنوز شاکیان دیگری نیز به پلیس آگاهی زنجان مراجعه می کنند، اظهار کرد: پلیس در بررسی ها و تحقیقات خود پی برد که متهم، استطاعت خرید این همه کالا را ندارد در نتیجه تحت نظر و مراقبت قرار گرفت و در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.
رحمتی ادامه داد: این فرد در بازجویی های فنی و پلیسی به جرم خود معترف و پلیس با شناسایی محل انبار، موفق به کشف و ضبط اموال شد.
وی به عموم مردم و کسبه، توصیه کرد حتی الامکان از خرید و فروش کالا به صورت اعتباری خودداری کنند و اگر ناگزیر از معامله هستند در این صورت طرف معامله را دقیق شناسایی کرده و از صحت و سقم اوراق بهادار از قبیل چک و سفته، اطمینان حاصل کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.