به گزارش روز پنجشنبه روابط‌ عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار امیر رحمت اللهی افزود: با همکاری عوامل انتظامی در 2 عملیات جداگانه 17 قلم اشیای تاریخی نظیر لوح سفالی، مجسمه پیکره انسانی، مجسمه شیرکوهی، گلدان مسی و آجر لعابدار کشف و ضبط شد.
وی یادآوری کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان به‌ منظور مقابله با جرائم علیه میراث تاریخی اقدام به تشکیل تیم ویژه عملیات کرده است.
سردار رحمت اللهی اضافه کرد: این تیم علاوه بر بررسی و شناسایی هویت افراد مرتبط در امر قاچاق اشیای تاریخی فرهنگی، با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی همدان موفق به کشف اشیای تاریخی یاد شده در روزهای آغازین سال 97 شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: اخبار به دست آمده از دوستدارن میراث‌فرهنگی مبنی بر خرید و فروش و نگهداری مقادیری اموال تاریخی‌ فرهنگی در شهرستان نهاوند و رزن نقش موثری در این عملیات داشت.
به گزارش ایرنا، میانه های اسفند 96 نیز تعدادی اشیای تاریخی از جمله ظرف سفالی، سکه نقره، گوشواره و مهره سیاه مربوط به دوران سلوکی از حفاران غیر مجاز در همدان کشف و ضبط شد.
همچنین اوایل اسفند سال گذشته 6 تن از عاملان حفاری غیرمجاز آثار تاریخی در شهرهای قهاوند و بهار دستگیر و از این افراد ادواتی از قبیل پیکور برقی و موتور برق کشف شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.